ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:24 | مه18 تهران

نصب سکوی فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی توسط متخصصان ایرانی

تاریخ: 18:02, 08-07-2014.

تهران. سه شنبه، 8 جولای 2014 میلادی برابر با 17 تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. هادی شیخ سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رسول فلاح نژاد، مجری طرح توسعه فاز12 پارس جنوبی گفت: سکوی سه هزار و 400 تنی بخش C فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی درقالب یک زنجیره عملیات فنی گسترده در آبهای خلیج فارس نصب شد.
به گفته فلاح نژاد، این سنگین ترین سکو درمیان سکوهای غیرمسکونی این منطقه است که همه مراحل آن را شرکت های ایرانی طراحی و اجرا کرده اند.
وی اضافه کرد، سکوی تولیدی دوم این پروژه روی 10 حلقه چاه حفاری شده دراین موقعیت قرارگرفته و استخراج 600 میلیون فوت مکعب گاز از این بخش از مخزن به صورت روزانه پیش بینی شده است.
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی افزود، پیشرفت این سکو اکنون 99.5 درصد است و60 درصد از مراحل پیش راه اندازی این سازه نیز در بخش خشکی انجام شده است که درچند ماه آینده مراحل دیگر مربوط به راه اندازی آن برای آغاز تولید گاز دراین جا انجام خواهد شد.
وی گفت، طبق برنامه در شرح اجرای سازه های دریایی این پروژه یک سکوی اقماری با ظرفیت تولید 400 میلیون فوت مکعب نیز دراین بخش از میدان نصب خواهد شد به طوری که مجموع تولید بزرگترین طرح گازی پارس جنوبی در پایان دوره اجرا به روزانه سه میلیارد فوت مکعب می رسد.
فلاح نژاد تولید فعلی گاز در فاز 12 را روزانه حدود 900 میلیون فوت مکعب اعلام کرد و افزود، براساس برنامه و مطابق تمهیدات انجام شده از سوی کارفرما و شرکت های پیمانکار این پروژه، دستیابی به تولید نهایی سه میلیارد فوت مکعبی در این پروژه بزرگ تا قبل از فصل سرما و آغاز تقاضای زمستانی گاز انجام خواهد گرفت.
میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین منبع گازی جهان بین ایران و قطر مشترک است و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود

به اشتراک گذاشتن اخبار: