ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:04 | آوریل26 تهران

درایران پرنده کورکوربال سیاه به ثبت ملی رسید

تاریخ: 10:34, 12-11-2018.

تهران. 12 نوامبر 2018 میلادی برابر با 21 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
دفترحفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که پرنده نادرکورکوربال سیاه توسط کمیته ملی ثبت، جمع آوری و ساماندهی گونه های حیات وحش به ثبت ملی رسید و پیش ازاین سیاه گوش ازگونه گربه سانان نیزدراین استان ثبت ملی شده است.
به گفته شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری پرنده با نام فارسی کورکوربال سیاه گونه مربوط به راسته شاهین سانان درمنطقه شهرکرد که مکان افزایش این گونه است دی ماه سال گذشته شناسایی و تصویربرداری شده که پس از طرح و بررسی ثبت ملی شد.
احمدی اظهار داشت که این پرنده نزدیک دریاچه ها، رودخانه ها و مناطق پر درخت یا با درخت های پراکنده و اغلب در حوالی روستاها و حتی شهرها و به طور دسته جمعی بر روی درخت ها و گاهی روی لانه متروک کلاغ ها آشیانه می کند.
وی افزود این پرندگان شکاری بومی جنوب غرب کشورعربستان است و به صورت نادر درایران مشاهده می شود و با اینکه پرنده مهاجر نیستند ولی بسته به وضعیت آب و هوا، سفرهای کوتاهی می کنند ودرفصل زمستان از کشورهای یمن، عربستان و کشورهای آفریقایی مهاجرت می کنند.
به گفته متخصصان کورکور بال سیاه 33 تا 40 سانتیمتر طول دارد و رنگ سیاه و سفید روی شاه پرها و لکه های بزرگی بر روی جلو بال دارد و ازلاشه ها وغذاهای پرندگان دیگر مانند حواصیل و باکلان و نیز حشرات و خزندگان، پرندگان و پستانداران کوچک تغذیه می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: