ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:39 | سپتامبر21 تهران

رئیس جمهوری مغولستان برای انحلال مجلس دست به اعتصاب غذا می زند

تاریخ: 15:24, 01-11-2018.


تهران. 1 نوامبر 2018 میلادی برابر با 10 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران  
خالتماگین بتولغا رئیس جمهوری مغولستان اعلام کرده است که برای تحت فشار قراردادن مجلس این کشور با هدف انحلال داوطلبانه پارلمان، دست به اعتصاب غذا و یا خانه نشینی می زند.
به گزارش ایرتاگ به نقل از رسانه های روسی، رئیس جمهوری مغول در مصاحبه تلویزیونی گفت که پارلمان مغولستان برای حل مشکلات اقتصادی کشورعملکرد نامناسب دارد و بنابراین برای تحت فشار گذاشتن مجلس و برای انحلال آن دست به اعتصاب غذا و یا خانه نشینی می زند.
خالتماگین بتولغا پیش از این نیز در زمان درخواست وام از صندوق بین المللی، بحث هایی برای انحلال پارلمان این کشور مطرح کرده بود.
خالتماگین بتولغا قهرمان کشتی جهان در سال 1989، نقاش، سیاستمدار، سرمایه‌دار بزرگ با سروت میلیاردها دلار، رئیس فدراسیون جودوی کشور و نامزد حزب مخالف دموکراتیک است که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مغولستان در ماه جولای سال 2017 با کسب آرای بیشتر به پیروزی رسید. همسر وی از شهروندان روس تبار مغولستان است و آنها چهار پسر دارند.  
بتولغا پس از پیروزی گفت: مغولستان به پیروزی رسید. من مستقیما به سراغ حل مشکلات اقتصادی می‌روم و همان طور که قول داده‌ام مغول‌ها را از بدهی خلاص می‌کنم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: