ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:52 | مه02 تهران

مذاکرات نهایی فروش 118 فروند هواپیمای ایرباس به ایران

تاریخ: 08:02, 19-04-2016.

تهران. سه شنبه، 19 آوریل 2016  میلادی برابر با 31 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مذاکرات نهایی فروش 118 فروند هواپیمای مسافربری ایرباس به ایران هفته آینده برگزار می شود.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر حمل و نقل فرانسه روز دوشنبه در تهران گفت: فروش 118 فروند هواپیمای مسافربری ایرباس به ایران در مراحل نهایی است و موافقت نامه در این خصوص می تواند تا هفته آینده تکمیل شود.آلن ویدالی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این قرارداد به ارزش اولیه 25 میلیارد دلار می بایست به تایید اداره کنترل دارایی های خارجی دولت آمریکا برسد و مذاکرات درباره آن قرار است هفته آینده برگزار شود.
این بزرگ ترین قرارداد تجاری خواهد بود که از زمان اجرای موافقت نامه تاریخی درباره برنامه هسته ای ایران تاکنون امضا شده است. ویدالی که روز یکشنبه با نخستین پرواز ایرفرانس به ایران طی هشت سال گذشته وارد تهران شد تصریح کرد: ما در مرحله بسیار پیشرفته مذاکرات هستیم و مذاکرات درباره نهایی شدن این تصمیم باید هفته آینده برگزار شود.
وی در کنفرانس مطبوعاتی با عباس آخوندی وزیر راه ، مسکن و شهرسازی ایران گفت: اداره کنترل دارایی های خارجی دولت آمریکا باید این موافقت نامه را تایید کند زیرا بیش از 10 درصد از قطعات هواپیماهای ایرباس آمریکایی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: