درده ماه امسال 106 روزنامه نگار در جهان کشته شدند

تاریخ: 10:04, 01-11-2018.


تهران. 1 نوامبر 2018 میلادی برابر با 10 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران  
موسسه مردم نهاد
Press Emblem Campaign
روز گذشته چهارشنبه گزارش تازه در مورد جنایت علیه روزنامه نگاران در سال 2018 منتشر کرد و مبنی بر این گزارش تعداد کشته های فعالان این عرصه در هنگام انجام ماموریت در 10 ماه امسال به 106 تن رسیده است.

بنا به این گزارش شمار روزنامه نگاران کشته شده در حین ماموریت در 10 ماه گذشته سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 تن افزایش یافته است.
براساس این گزارش، درافغانستان 17 روزنامه نگار، در مکزیک 15 و یمن 8 خبرنگار در ده ماه امسال کشته شدند و این سه کشور در فهرست خطرناک ترین کشورها برای اصحاب رسانه قرار گرفته اند.
این سازمان مردم نهاد با اعلام گزارش تازه ترین، ازسازمان ملل متحد وجامعه جهانی خواست، تحقیقات مستقلی در خصوص قتل روزنامه نگاران و اقداماتی برای مجازات قضایی عاملان این جرایم انجام دهند.
بلاز لامبان دبیرکل این سازمان اعلام کرد، مبارزه برای جلوگیری از فرار عاملان جنایت از مجازات در این خصوص از محورهای اصلی دفاع از حقوق بشر است و مکانیزم های محلی در کشورها در این باره کافی نیست و نیازمند یک سازوکار تحقیقات بین المللی است.
موسسه مردم نهاد
Press Emblem Campaign
در سال 2004 در شهر ژنو سوئیس تاسیس یافت و در گزارش های خود درباره کشته شدن روزنامه نگاران به منابع رسانه ها، اطلاعات سازمان ملل متحد و سازمان های مردم نهاد تکیه می کند.
دبیرکل این سازمان مردم نهاد در واکنش به قتل وحشیانه (2 اکتبر-10 مهرماه امسال) جمال خاشقچی روزنامه واشنگتن پست و منتقد رژیم آل سعود در داخل ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه گفت که این جنایت نشان می دهد که  فعالیت جنایت کارانه علیه روزنامه نگاران در سطح جهان به صورت نگران کننده افزایش یافته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: