ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:22 | جولای04 تهران

در ایران 11هزار ناشر فعالیت می کنند

تاریخ: 19:04, 24-10-2014.

تهران. جمعه، 24 اکتبر 2014 میلادی برابر با 2 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنابراظهار اللهیاری فومنی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران، 11 هزار ناشر در سراسر این کشور فعالیت می کنند.
بنابراین گزارش، اللهیاری فومنی، در نشست مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان منابع سراسر ایران در همدان، با اشاره به اینکه در کشور با کمبود مکان مناسب عرضه کتاب مواجه هستیم گفت: متاسفانه در کشور کمتر از 3 هزار کتابفروشی وجود دارد که این تعداد کم است و باید افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه دولت هر ساله اقدام به برپایی نمایشگاه‌ بزرگ کتاب در تهران و نمایشگاه کتاب در مراکز استان‌ها می کند افزود: اما این اقدامات، مشکل عرضه کتاب را در ایران حل نمی‌کند.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه مردم امکانات یک کتابخانه را ندارند و کتابخانه های شخصی آنها هم غنی نیست گفت: در چنین شرایطی وجود کتابخانه های عمومی و فضای موجود در این کتابخانه ها بسیار اهمیت می یابد.
وی با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه‌ها در راستای دسترسی آسان مردم به کتاب است گفت: هدف از برگزاری طرح‌هایی چون طرح کتاب من و طرح ایستگاه مطالعه، دسترسی آسان مردم به کتاب است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: