ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:14 | جولای08 تهران

زمین لرزه با قدرت 6.4 ریشتر جزیره جاوه را لرزاند

تاریخ: 10:44, 11-10-2018.


تهران. 11 اکتبر 2018 میلادی برابر با 19 مهرماه هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
بامداد امروزپنجشنبه زلزله به بزرگی 6.4 ریشتر سواحل استان جاوه در شرقی اندونزی را لرزاند.
بنا به اطلاع سازمان هواشناسی و ژئوفیزیک اندونزی مرکز این زلزله شدید 61 کیلومتری شمال شرقی شهر سیتو بوندو در عمق 10 کیلومتری زمین ثبت شد.
تاکنون مقامات استان جاوه اطلاعی در مورد تلفات احتمالی انسانی و مالی این زمین لرزه اعلام نکرده اند.
با این حال چند دقیقه قبل سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمای ایران خبرداد که براثراین زمین لرزه درجزیره جاوه اندونزی دست کم سه نفر کشته شدند
یادآوری می کنیم که این دومین زلزله بالای 6 ریشتری است که دراین اواخیراندونزی را به شدت لرزاند. عصر جمعه گذشته نیز زمین لرزه به بزرگی 7.5 ریشتر و دریالرزه یا سونامی در شهر پالو واقع در شمال اندونزی رخ داد و به اساس آمارکنونی بیش از دو هزار و 45 کشته و 10 هزار زخمی برجای گذاشت.
سازمان ملل متحد اعلام کرد، در نتیجه زمین لرزه 7.5 ریشتری و سونامی شهر پالو اندونزی، 200 هزار تن نیازمند کمک فوری و اولیه هستند.
اندونزی در منطقه ای موسوم به "کمربند آتشین و زلزله خیز" واقع شده است که هر ساله شمار زیادی از شهروندان آن در نتیجه بلایای طبیعی همچون زمین لرزه و دریالرزه جان خود را از دست می دهند.
خاطرنشان می کنیم که سال 2004 میلادی نیز زلزله جزیره سوماترا موجب بروز سونامی سهمگین در سراسر اقیانوس هند شد که 226 هزار تن را در 13 کشور، از جمله بیش از 120 هزار شهروند در اندونزی را به دام مرگ کشید

به اشتراک گذاشتن اخبار: