ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:05 | سپتامبر23 تهران

ایران سالانه 110هزار تن زیتون برداشت می کند

تاریخ: 22:43, 24-10-2014.

تهران. جمعه، 24 اکتبر 2014 میلادی برابر با 2 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 60  درصد زیتون تولیدی ایران به کنسرو تبدیل می شود.
بنابراین گزارش، رمضانی، معاون وزیر و رئیس دفتر طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در کارگاه آموزشی پرورش زیتون نهبندان خراسان جنوبی گفت: سالانه در کشور حدود 110 هزار تن زیتون برداشت می شود که 60 درصد آن معادل 66 هزار تن برای تولید کنسرو و حدود 7 هزار تن نیز برای تولید روغن مصرف می شود.
رمضانی افزود: از هفت هزار تن زیتونی که برای تولید روغن اختصاص می یابد، حدود 10 هزار لیتر روغن استحصال می شود .
وی با بیان اینکه هم اکنون 100 هزار هکتار از اراضی ایران در 26 استان زیر کاشت زیتون است گفت: میانگین تولید زیتون در باغ های بارور ایران حدود 2 تن در هر هکتار و در گیلان، قزوین و زنجان که قطب تولید زیتون در ایران هستند، حدود پنج تن و 300 کیلوگرم در هر هکتار است.
آقای رمضانی با بیان اینکه ایران به دنبال ثبت جهانی بالاترین عملکرد تولید زیتون در هر هکتار است گفت: یک کشاورز استهبانی در استان فارس امسال با برداشت 31 تن میوه زیتون در هر هکتار، رکورد جدیدی در جهان به دست آورد که مقدمات ثبت این رکورد در شورای بین المللی زیتون در اسپانیا در حال پیگیری است.
وی افزود: ثبت این رکورد سبب می شود تا توجه سازمان های بین المللی به ایران بیشتر جلب شود و حمایت های مالی، فنی و آموزشی کشاورزان ایران افزایش یابد .
هم اکنون 25 کشور جهان شرایط تولید زیتون را دارند و اسپانیا و یونان از مهم ترین کشورهای تولید کننده این محصول در جهان هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: