ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:52 | جولای05 تهران

در ایران جشنواره هند برگزار خواهد شد

تاریخ: 13:14, 01-10-2018.


تهران. 1 اکتبر 2018 میلادی برابر با 9 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
ایران و هند روابط قدیمی داشته اند و در حال حاضر زمینه ها و زیرساخت های لازم در قالب موافقت نامه ها و مبادلات اجرایی ایجاد شده است.
دراین باره سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دیدار با سائوراب کومارسفیرهند در تهران تاکید کرده است.
به گزارش ایرتاگ به نقل ازخبرنگار فرهنگی ایرنا صالحی با اشاره به برگزاری جشنواره هند در ایران گفت که آمادگی برگزاری این جشنواره در ایران را داریم و تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در جهت گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور به کار می گیریم.
وی به حضور مرکز فرهنگی هند در ایران و نقش آن درانجام فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی تاکید کرد.
وزیر فرهنگ  در خصوص جایگاه خوب سینمای ایران در منطقه و جهان اظهار نظر کرد و گفت که سینمای هند نیز یکی از قطب های مطرح در جهان محسوب می شود، بنابراین دو کشور می توانند در زمینه تولیدات مشترک، همکاری های مناسبی برای فهم مشترک از سابقه تاریخی یکدیگر داشته باشند.
صالحی ضمن مطرح کردن موضوع کتاب وچاپ و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ابراز نظر کرد که از طریق ترجمه آثار دو کشور می توان زمینه های آشنایی نویسندگان معاصر دو کشور با یکدیگر را فراهم کرد و حضور در نمایشگاه های کتاب تهران و دهلی نو نیز یکی دیگر از زمینه های آشنایی نویسندگان ایران و هند برای همکاری های مشترک است.
سائوراب کومار سفیر هند در ایران در این دیدار به قدمت روابط ایران و هند تاکید کرد و گفت: سفر نخست وزیر هند در سال ٢٠١٦ میلادی به ایران و همچنین سفر اخیر رییس جمهور ایران به هند باعث بهبود و گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف از جمله حوزه های فرهنگی و هنری می شود.
وی به همکاری های مشترک ایران و هند در زمینه سینما، موسیقی، تئاتر، کتاب و نشر تاکید کرد و افزود: ایران دارای استعداد، خلاقیت و فناوری در زمینه سینما است و می توان در این بخش همکاری های مشترکی داشت

به اشتراک گذاشتن اخبار: