ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:09 | جولای05 تهران

سلمان نژاد: ایران 6 هزار سالمند بالای 100 سال دارد

تاریخ: 12:25, 01-10-2018.


تهران. 1 اکتبر 2018 میلادی برابر با 9 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
بنا بر داده های رسمی ایران در حال حاضر در کشور 6 هزارنفرافراد سن بالای 100 سال به سر می برند که نسبت جنسیتی آنها مساوی -- 50 درصد مرد و 50 درصد زن است.
به گزارش ایرتاگ به نقل ازایرنا، محسن سلمان‌نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ایران دراین باره گفته است که سالانه 700 هزارسالمند به جمعیت سالمندی کشور اضافه می‌شود و در تهران نیز یک میلیون و 300 هزار سالمند وجود دارد.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان خاطرنشان کرد: باید دیدگاه خود را در حوزه سالمندی تغییر دهیم؛ چرا که بر اساس برآوردها درسال 2050 تعداد سالمندان به بیشتر از جمعیت 15 سال می‌رسد و دنیا به سمت پیری حرکت می‌کند و قابل تذکر است که در کشورهای توسعه یافته، سالمندان کشور را می‌چرخانند.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان اظهار نظر کرد که هنگامی که از سالمندان آینده صحبت می‌کنیم یعنی وضعیت جوانان فعلی در آینده را مدنظر داریم و در واقع باید بتوانیم شرایط خوبی را برای امروز جامعه نیز فراهم کنیم.
سلمان نژاد افزود: درایران تعداد بیماران سالمند به دلیل این که این افراد در سنین جوانی مسائلی را رعایت نکرده اند زیاد است
به باور وی راه‌اندازی بنیاد فرزانگان با همکاری سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه سالمندی یکی دیگرازاقدامات دبیرخانه شورای ملی سالمندان است که دراین زمینه نیز در آینده از ظرفیت این سازمان‌ها استفاده خواهد شد.
سلمان نژاد تاکید کرد: سالمندی با وجود برخی لزمحدودیت ها بیماری نیست و در واقع تغییرات فیزیولوژیک است

به اشتراک گذاشتن اخبار: