ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:15 | مه17 تهران

در ايران 1048 سكه تاريخي كشف شد

تاریخ: 10:18, 20-11-2014.


تهران. پنجشنبه، 20 نوامبر 2014 میلادی برابر با 29 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران از كشف 1048 قطعه سكه تاربخي از قاچاقجيان اشيا و اموال تاريخي خبر داد. بنابراين گزارش، سرهنگ محمد کربلایی حریری در گفتگو با رسانه ها گفت: کارکنان یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران پس از چهار ماه کار مراقبتی این سکه‌ها را در کارگاهی در مرکز شهر تهران که در لوای کارگاه طلاسازی فعالیت می‌کرد کشف کرده‌اند.
وی افزود: پس از بررسی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی مشخص شد که 33 قطعه از این سکه‌ها از جنس طلا و مربوط به دوران مختلف تاریخی و منحصر به فردترین آن‌ها متعلق به دوره ولایت عهدی حضرت امام رضا(ع) در دوره عباسیان است.
سرهنگ کربلایی حریری گفت: بقیه سکه‌ها نیز از جنس نقره و نیکل و مربوط به دوره‌های ساسانی، سلوکی، ایلخانی و اسلامی بوده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران افزود: در این باره یک متهم دستگیر و پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که وی قصد فروش بخشی از این مجموعه کم نظیر را به قیمت 500 میلیون تومان به یکی از بازرگانان کشورهای همسایه داشته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: