ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:59 | جولای02 تهران

تا پایان سال 10 فروند هواپیمای نو وارد ناوگان ایران می شوند

تاریخ: 10:01, 25-01-2016.

تهران. دوشنبه، 25 ژانویه  2016 میلادی برابر با 5 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور ایران گفت: تا پایان سال حدود 10 هواپیمای جدید به منظور پاسخگویی به روزهای پرتقاضای نوروز وارد ایران می شود.
بنا بر این گزارش، محمد خداکرمی گفت: نشست های متعددی برای تعیین حداقل و حداکثر نرخ بلیت پروازهای نوروزی با شرکت های هواپیمایی برگزار شده است.
وی افزود: تعداد ناوگان هوایی ایران 250 فروند است که حدود 95 فروند آن غیرفعال شده اند.
تصمیم ایران برای خرید فوری 100 تا 200 فروند هواپیما که بر اساس قیمت های فعلی بیش از 20 میلیارد دلار می شود صنعت هواپیماسازی جهان را که اکنون با افت بازار مواجه شده به جنب و جوش انداخته است.
از دیروز درقالب اجلاس هوانوردی 2016 ایران، 160 شرکت خارجی از 35 کشور دنیا شامل تأمین کنندگان قطعات، تولیدکننده ها، اجاره دهندگان هواپیما و همچنین بانک های اروپایی فعال در زمینه تأمین مالی بخش حمل و نقل به مدت دو روز میهمان ایران شده اند تا در فضایی که با لغو تحریم ها به وجود آمده است هرچه سریعتر کاستی ها و نیازهای بخش حمل و نقل هوایی ایران برطرف شود.
هر چند دراین اجلاس شرکت بوئینگ امریکا به دلیل مشکلات ویزا موفق به حضور در ایران نشده است، اما تمام بزرگان صنعت هوایی جهان مانند ایرباس، لوفت هانزا تکنیک، بمباردیه کانادا، امبرائرا برزیل، آی تی آر انگلیس و... به تهران آمده اند.
در سال های تحریم حمل و نقل هوایی ایران یکی از بخش هایی بود که زیان و فشار زیادی را متحمل شد، اما اکنون زمان آن فرارسیده است که ناوگان هوایی ایران نوسازی و بازسازی شود که بر اساس گفته مسئولان تا پایان سالجاری 10 فروند هواپیمای نو وارد ناوگان می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: