ایران سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز به عمان صادر خواهد کرد

تاریخ: 04:54, 22-01-2016.

تهران. جمعه، 22 ژانویه 2016 میلادی برابر با 2 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نفت ایران گفت: با احداث خط انتقال گاز ایران به عمان سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز به آن کشور صادر می شود.
بنا بر این گزارش، بیژن نامدار زنگنه در بازگشت از سفر چند ساعته به عمان که به دعوت وزیر انرژی و گاز آن کشور انجام شده بود در فرودگاه مهرآباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مذاکره با وزیر انرژی و گاز عمان توافق کردیم با احداث خط لوله برای صادرات روزانه 1 میلیارد فوت مکعب گاز اجرایی شود.
وی گفت: درباره پیمانکار این خط لوله که یک شرکت ایرانی است موضوعاتی مطرح شد، همچنین در خصوص نقشه برداری دریایی و ارائه گزینه های اجرایی و اسناد مناقصه موضوعاتی مطرح بود که رفع شد و قرار است به زودی این طرح اجرایی شود.
وی گفت: موضوع 1/5 تا 2/5 میلیون تن ال ان جی ظرفیت خالی در کشور عمان وجود دارد که مذاکره شد گاز ایران به مایع تبدیل و صادر شود.
وی افزود: ظرف 7 تا 8 روز آینده با حضور کارشناسان صادرات گاز ایران این موضوع پیگری خواهد شد.
زنگنه گفت: قبلا با توجه به مسئله تحریم این امکان وجود نداشت اما با رفع تحریم ها به زودی نیز این برنامه اجرایی خواهد شد.
وی گفت: درباره بازار نفت نیز تبادل نظر کردیم و طرف عمانی که همیشه با اوپک همکاری می کرده است اما متاسفانه بین اعضای اوپک اختلاف نظر وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: