اتحادیه اروپا به مبلغ 10 میلیون یورو به قیرغیزستان کمک کرد

تاریخ: 16:06, 21-11-2014.


تهران. جمعه، 21 نوامبر 2014 میلادی برابر با 30 آبان ماه 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در سیزدهمین نشست شورای همکاری میان اتحادیه اروپا و جمهوری قیرغیزستان، اتحادیه اروپا از کمک 10 میلیون یورویی خود به این کشور آسیای مرکزی اعلام کرد.
بنابر این گزارش، به اطلاع مرکز مطبوعاتی وزارت امور خارجه قیرغیزستان، این کمک اتحادیه اروپا برای اجرای اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور تخصیص یافته است.  
طرفین درجلسه شورا مسائل اجرای راهبرد اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و همچنین، موضوعات همکاری های منطقه ای در زمینه های آب، انرژی، مشکلات مرزی دورنمای تشدید اوضاع در افغانستان و تعمیق همگرایی اوراسیا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کمک‌های اتحادیه اروپا به قرقیزستان در حالی است که این کشور انتخابات پارلمانی را در سال آینده میلادی پیش رو دارد.
به باور کارشناسان، این کمک‌ها بیشتر در قالب مساعدت به سازمان‌های غیردولتی صورت می‌گیرد تا آنها بتوانند در قالب تقویت فعالیت‌های اجتماعی خود، بر فضای سیاسی و اجتماعی این کشور در آستانه انتخابات تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
بنابر اعلام مرکز مطالعات استراتژیک در قرقیزستان، سازمان‌های غیردولتی 2 برابر افزایش یافته است در حالی که سازمان‌های غیردولتی رسمی تنها تعداد 100 مرکز اعلام شده‌اند و بیشترین تعداد این سازمانها در شهرهای بیشکک، پایتخت قیرغیزستان و اوش، مهمترین شهر در جنوب این کشور مشغول فعالیت هستند.
بر اساس اطلاعات موسسه ملی مطالعات استراتژیک قرقیزستان، این سازمان‌ها کار خود را با حمایت سازمان‌های خارجی و یا با سرمایه‌گذاری آنها ادامه می‌دهند.
به گفته چینارا ایسنکول، کارشناس موسسه ملی مطالعات استراتژیک قرقیزستان نیز موج اول رشد سازمان‌های غیردولتی در دهه  میلادی 90 شکل گرفته است و همزمان در قرقیزستان بیش از 10 هزار سازمان غیردولتی وجود دارد

به اشتراک گذاشتن اخبار: