وزیر نیروی ایران: همکاری ایران و روسیه برای احداث نیروگاه های حرارتی به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار مهیا است

تاریخ: 16:55, 09-09-2014.

تهران. سه شنبه، 9 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 18 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مقامات نیروی ایران و روسیه امروز در تهران اظهار کردند که برنامه مشترک دو کشور در بخش احداث 8 واحد نیروگاه حرارتی در مناطق مختلف ایران به ارزش افزون بر 10 میلیارد دلار آماده است.  
به گزارش رسانه های خبری ایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیروی ایران، حمید چیت چیان، وزیر نیرو دردیدارو گفت و گو با الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی روسیه و ایران، گفت: برنامه ما براي اين مشاركت احداث هشت واحد نيروگاه جديد حرارتي به ظرفيت ۲۸۰۰ مگاوات (هر واحد به ظرفيت ۳۵۰ مگاوات) است و بخش خصوصي روسیه پس از دريافت اطلاعات تا يك ماه آينده طرح پيشنهادي خود را براي اجراي اين طرح‌ها ارايه خواهد داد.  
وي با بیان این که چهار واحد از اين نيروگاه‌ها در شهر بندرعباس، دو واحد در طبس و دو واحد در شهر جديد سهند خواهد بود و احداث دو واحد نيروگاه در تبريز نيز در مرحله مطالعه محيط زيستي قرار دارد و استقبال ايران از مشاركت روسيه در بخش نوسازي نيروگاه‌ها، گفت: در زمان حاضر، اين همكاري در دو نيروگاه رامين اهواز و شهيد منتظري اصفهان قابل اجرا و بررسي‌ها درباره نيروگاه بندرعباس نيز در دست انجام است.
وزير نيرو با اشاره به موضوع واردات و خريد برق از روسيه، گفت: براساس نشست مشترك كشورهاي ايران، روسيه و آذربايجان، در وضعيت كنوني بستر فني براي انتقال برق از طريق شبكه سراسري آذربايجان مهيا نيست و به اين منظور بايد يك خط جديد در جمهوری آذربايجان احداث شود.
در اين نشست الکساندر نوآك، وزير انرژي روسيه با اشاره به تفاهم‌نامه همكاري اقتصادي روسیه با ايران كه در امرداد ماه امسال امضاء شد، گفت: در اين تفاهم‌نامه زمينه همكاري و مشاركت در بخش فني و خدمات مهندسي نيز ديده شده و روسيه آماده است براي ساخت سه‌ هزار مگاوات نيروگاه مذاكره تكميلي را با ايران انجام دهد
وي نیز ارزش اين همكاري‌ها را بیش از 10 ميليارد دلار برآورد كرد و افزود: براي اين كار در چند مرحله با شركت توانير مذاكره لازم انجام شده و روسيه آماده است در بخش احداث و نوسازي در نيروگاه‌هاي بندرعباس، تبريز، طبس و اصفهان همكاري داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: