ایران از چین 376 واگن برای خط 7 مترو تهران خریداری می کند

تاریخ: 17:09, 10-01-2019.


تهران. 10 ژانویه 2019 میلادی برابر با 20 دی ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
اخیرا تفاهم نامه تأمین واگن برای خط 7 مترو تهران میان شهرداری پایتخت و طرف چینی به امضا رسید که بر اساس این قرارداد ایران برای اولین بار 47 قطار 8 واگنه که معادل 376 واگن مترو است از چین خریداری می کند
به اساس این قرارداد نقدی قیمت هر واگن به حدود 853 هزار یورو می رسد
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، پیروز حناچی شهردار پایتخت در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه تأمین 47 واگن مترو برای خط 7 مترو به منظور ارتقای بهره وری مترو بسیار لازم است اظهارداشت: سهم مترو در حمل و نقل عمومی باوجود سرمایه گذاری های انجام شده حدود 14 درصد است که تا 50 درصد ظرفیت دارد.
شهردار تهران با بیان اینکه برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها به 2 هزار واگن مترو نیاز داریم خاطرنشان کرد: توافقنامه امضاشده با چین و فعالیت های بعدی در تامین این کسری برای استفاده حداکثری از مترو بسیار مهم است.
به گفته حناچی شهرداری تهران می توانست ساخت این واگن ها را به شرکت واگن سازی تهران ارجاع دهد اما این کار به شرکت واگن سازی پارس اراک سپرده شد تا این ظرفیت در کل کشور توسعه پیدا کند.
وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم نامه تأمین 376 واگن مترو برای خط 7 معادل 47 رام قطار اظهارداشت: اگر بخواهیم سرفاصله حرکت قطارها را به چهار دقیقه کاهش دهیم به حدود 2 هزار واگن نیاز داریم
حناچی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصاد فعلی تأمین مالی این واگن ها باید از طریق فاینانس انجام شود گفت: بخش خصوصی هنوز در این حوزه وارد نشده است که باید از ظرفیت آن استفاده کرد.
شهردار تهران بزرگترین کمک دولت را تأمین فاینانس برای خرید تجهیزات ذکر کرد.
خط 7 یک خط درون‌شهری به طول 27 کیلومتر با 23 ایستگاه است که عمیق‌ترین خط مترو تهران به شمار می رود که آن از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز می شود و به میدان کتاب در سعادت آباد می رسد.
به گفته متخصصان 55 درصد این واگن ها در داخل ساخته می شود و اولین سری این قطارها بعد از 15 ماه تحویل داده می شود و 48 ماه پس از زمان گشایش اعتبار این قطارها به صورت کامل تحویل داده خواهد شد

به اشتراک گذاشتن اخبار: