صادرات 100 تنی شمش منیزیم ایران به آلمان

تاریخ: 04:08, 01-08-2016.

تهران. دوشنبه، 1 آگوست 2016 میلادی برابر با 11 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اولین محموله صادراتی تنها کارخانه تولید شمش منیزیم خاورمیانه به مقصد آلمان نهایی شد.
بنا بر این گزارش، مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس گفت: پس ازمذاکره با طرف های خارجی، براساس قراداد با یک شرکت آلمانی  100 تن از تولیدات این کارخانه تا ماه آینده به این کشوراروپایی ارسال می شود.
آقای کافی افزود: این مقدار شمش منیزیم با همت کارشناسان بومی و بدون مشاوره ازکارشناسان خارجی، از خرداد امسال با راه اندازی  دو کوره این کارخانه تولید شده است.
وی گفت: تولید صد تن شمش منیزیم، 30 درصد ظرفیت کارخانه است و با راه اندازی دو کوره دیگر تا شهریورماه ظرفیت تولید به 60 درصد و تا پایان امسال به صد در صد می رسد .
مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس، رونق این کارخانه را وابسته به راه اندازی صنایع پایین دستی دانست و گفت: تولیدات این واحد صنعتی به کارخانه های آلیاژسازی منیزیم در استان های البرز، تهران و اراک ارسال می شود.
کارخانه شمش منیزیم فردوس تنها کارخانه تولید شمش منیزیم در خاورمیانه است که در سال 93 راه اندازی شد ولی به دلیل مشکلات فنی و تعویض تجهیزات تکمیلی تا خرداد امسال تولیدی نداشت.
این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 6 هزار تن شمش منیزیم را در سه شیفت دارد که با راه اندازی تمام 7 کوره آن برای 250 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود .
برای راه اندازی کارخانه شمش منیزیم فردوس، تاکنون 100میلیارد تومان هزینه شده است .
کارخانه شمش منیزیم فردوس در استان خراسان جنوبی در شرق ایران قرار دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: