ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:51 | اکتبر06 تهران

روسيه برای فروش هواپيمای اس اس جي -100 به ايران ابراز تمايل کرد

تاریخ: 09:02, 23-12-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 دسامبر 2015 میلادی برابر با 2 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  دنیس مانتوروف، وزیر صنایع روسیه از تمایل به فروش هواپیمای اس اس جی – 100  به بازار ایران و آماده بومی سازی تولید قطعات این هواپیما در ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، وی که در نمایشگاه صنایع ایران- روسیه سخن می گفت در ادامه تاکید کرد که حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه سال گذشته پنج درصد افزایش یافت و به حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسید.
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز به خبرنگاران گفت ایران در حال مذاکرات با اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.
وی گفت: نمایندگان اتحادیه اقتصادی اوراسیا قرار است طی دو روز آینده برای مذاکرات به تهران سفر کنند و ما در مرحله اولیه مذاکرات هستیم. در حال حاضر موضوع گفتگوها بر سر موافقنامه تعرفه های ترجیحی است و بعد به توافق ایجاد منطقه آزاد تجاری پرداخته خواهد شد.
الکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه پیشتر اعلام کرد در حال حاضر گام های جدی به منظور بهبود شرایط تجاری برای ایران در جریان است و ایگور شووالوف معاون اول نخست وزیر روسیه این هفته برای امضای توافق نامه توسعه و حمایت از سرمایه گذاری که دولت روسیه آن را تصویب کرده است، به تهران می آید.
وی تاکید کرد این چشم انداز مهمی است چرا که سرمایه گذاری بیش از گذشته خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: