ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:39 | مه19 تهران

ذخایر شناسایی شده نفت ایران در خلیج فارس 100 میلیارد بشکه

تاریخ: 15:03, 05-05-2015.

تهران. سه شنبه، 5 می 2015 میلادی برابر با 15 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه به منظور شناسایی قطب های علمی و تجاری سازی دانش در صنعت نفت و گاز نظام جامع پژوهش و فناوری وزارت نفت تدوین شده است، گفت: بیش از 100 میلیارد بشکه ذخایر نفتی در خلیج فارس شناسایی شده که 8 میلیارد بشکه برداشت شده و بقیه به صورت نفت درجا است.
بنابراین گزارش، محمد ابراهیم شفیعی در ششمین همایش صنایع فراساحل در دانشگاه صنعتی شریف، همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی را در جهت تحقق اهداف نظام جامع بیان کرد و گفت: به منظور بومی سازی فرایند اکتشاف، بهره برداری، ساخت تجهیزات، استخراج و انتقال ذخایر نفت و گاز ؛ کمیته ویژه فناوری آبهای عمیق تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: اگر 20 درصد منابع نفت درجای موجود در خلیج فارس برداشت شود، 1000 میلیارد دلار عاید ایران خواهد شد.
شفیعی افزود: در آبهای عمیق دریای خزر تا کنون بیش از دو میلیارد بشکه نفت شناسایی شده و هدف این است که حفاری در دریای خزر از طریق بومی سازی آغاز شود.
مدیر کل پژوهشی شرکت ملی نفت ایران گفت: به منظور افزایش برداشت از هفت میدان دریایی درود، نوروز، ابوذر، سلمان ، سروش ، لاوان و پارس جنوبی قراردادی با دانشگاه ها برای توسعه منعقد شده است.
وی گفت: در حال حاضر برداشت از میادین نفت فلات قاره ایران 16 درصد است که هدف ما افزایش این ضریب به 25 درصد است.
شفیعی با اشاره به مشکلات شرایط تحریم گفت: ما باید بتوانیم فناوری ها را بومی کنیم که خوشبختانه در حوزه دریای عمان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت کار را آغاز کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: