تندیس ابن سینا در دانشگاه مادرید رونمایی شد

تاریخ: 12:42, 10-10-2018.


تهران. 10 اکتبر 2018 میلادی برابر با 18 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
تندیس ابوعلی ابن سینا دانشمند، حکیم، فیلسوف، ریاضی دان، پزشک، سیاستمدار، منجم، موسیقی دان، شاعر، فقیه و عارف بزرگ ایرانی با ابتکاررایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا دردانشگاه آتونومای مادرید رونمایی شد.
در این مراسم رافائل گارسه رئیس دانشگاه آتونوما ازهیأت ایرانی استقبال کرد و در حضور جمع کثیری از اساتید، دانشجویان، ایران شناسان و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایران زمین از سردیس ابو علی سینا در مرکز دانشگاه آتونوما پرده برداری شد.
به گزارش رسانه های خبری ایران پس از مراسم رونمایی،همایش بزرگداشت ابوعلی سینا دراین دانشگاه مادرید با حضوراساتید اسپانیایی از دانشگاه های مختلف برگزار شد. در این همایش ابوالفضل کاشانی کاردار موقت سفارت ایران در اسپانیا گفت که ابن سینا بزرگ مردی بود که عملا حصار بین کشورها و ملت ها را نکوهید و با گسترش فرامرزی دانش خود، بین ملت ها پلی از دانش استوار ساخت و جهان اندیشه را تحت تاثیر عقاید و دانش خود قرار داد.
دیپلمات ایرانی افزود که سینا هم از دانش دانشمندان شرق و غرب بهره گرفت و هم حاصل دانش و تجارب خود را به عنوان میراث جهانی در اختیار بشریت قرار داد و امروز دانشگاه های ایران و اسپانیا مسئول حفظ میراث ماندگار دانشمندان و تسهیل ارتباطات و تعاملات علمی و پژوهشی دو کشور در همه علوم و فنون هستند.
کاردار موقت ابتکار دانشگاه آتونوما برای میزبانی از تندیس ابن سینا تمجید کرد و آن را نماد پیوستگی سپهر علمی ایران و اسپانیا دانست.
در همایش بزرگداشت ابن سینا علی رضا اسماعیلی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با پرداختن به شخصیت جهانی ابو علی سینا به نامگذاری سال های 1959 و 1980 به عنوان سال جهانی بو علی سینا از سوی یونسکو اشاره کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: