ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:16 | سپتامبر20 تهران

وضع آب و هوای ایران

تاریخ: 07:37, 08-01-2019.


تهران. 8 ژانویه 2019 میلادی برابر با 18 دی ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
سازمان هواشناسی ایران اعلام کرد که از امروز عصر ابر افزایش می یابد و از فردا بارندگی از نوار غربی کشور آغاز می‌شود که تا پایان روز پنجشنبه ادامه دارد
محمد اصغری کارشناس هواشناسی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت که امروز صبح در برخی مراکز استان ها شاهد کاهش محسوس دما بودیم، دمای هوا در اصفهان 11 درجه کاهش یافته بود و این کاهش دما در زاهدان و کرمانشاه نیز حس می شد.
به گفته وی امروز سه شنبه روز آرامی است و با وجود اینکه دیروز وزش باد نسبتاً شدید و هوا پاک بود، اما آنقدر کانون های تولید آلودگی زیاد است که پیش بینی می شود پیش از ظهر امروز آلودگی هوای کلانشهرهایی ازجمله تهران، اراک، مشهد، اصفهان، تبریز، سنندج و قزوین افزایش می یابد.
اصغری افزود: از عصر امروز موج جدیدی وارد کشور می شود و فردا در استان های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان و به تدریج در قم، قزوین، زنجان، البرز و تهران بارندگی خواهیم داشت و این بارندگی تا روز پنجشنبه ادامه می یابد و پنجشنبه در استان های سمنان، خراسان شمالی، رضوی و جنوی شاهد بارندگی خواهیم بود.
وی گفت: این موج بارشی روز جمعه ایران را ترک می کند و پیش بینی می کنیم روز جمعه هوا در اغلب نقاط کشور آرام باشد.
اصغری گفت: موج بعدی از یکشنبه هفته آینده وارد کشور خواهد شد که نسبتاً قوی خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب های بخش مرکزی خلیج فارس امروز متلاطم خواهد بود که همین شرایط را در دریای عمان هم خواهیم داشت

به اشتراک گذاشتن اخبار: