ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:12 | اکتبر05 تهران

ایران در رقابت تیمی محاسبه ذهنی با چرتکه در مالزی اول شد

تاریخ: 19:01, 03-01-2019.


تهران. 3 ژانویه 2019 میلادی برابر با 13 دی ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
کودکان و نوجوانان ایرانی با کسب مقام نخست تیمی و نتایج درخشان انفرادی، پرچم ایران را در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه ' پاما' که در مالزی برگزار شد، به اهتزاز درآوردند
تیم ایران در این دوره از رقابت ها با 35 کودک و نوجوان شرکت کرد که 29 نفر در بخش ' قهرمان '، دو نفر در بخش ' قهرمان قهرمانان ' و 4 نفر در بخش 'برگزیده اول ' مقام نخست را کسب کردند.
هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبت ذهنی با چرتکه (پاما ) روز یکشنبه گذشته در محل مسابقات برجایا تایمز اسکویر از ساعت 9 صبح آغاز شد و تا شامگاه یکشنبه به وقت محلی ادامه داشت.
در سالن محل مسابقات، علاوه بر حضور 765 نفر کودک و نوجوان از 24 کشور مختلف دنیا، خانواده های آنها نیز حضور داشتند که این موضوع شور و حال خاصی به این مسابقات داده بود.
پرچم ایران در میان پرچم های کشورهای شرکت کننده در مسابقات در سالن برگزاری مسابقات که در چندین مرحله برگزارشد، به اهتزاز درآمد و پدر و مادران کودکان و نوجوانان ایرانی نیز با تکان دادن پرچم ایران، تصاویر زیبایی را از پیروزی تیم کشورمان در میان سایر ملل دراین محل مسابقات به نمایش گذاشتند.
تیم 35 نفره ایران در 5 گروه سنی در این مسابقات شرکت کرد و در پایان یک روز مسابقه نفس گیر با 29 نفر قهرمان، 2 نفر قهرمان قهرمانان و 4 برگزیده اول آن را به پایان رساند.
تیم 35 نفره ایران شامل 9 نفر از استان‌ البرز، 2 نفر لرستان، 2 نفر بوشهر، 2 نفر تهران، 2 نفر زنجان، 4 نفر‌ مرکزی، یک نفر کردستان، 10 نفر کرمانشاه، 2 نفر هرمزگان و یک نفر از استان همدان هستند.
ایران عضو انجمن جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه 'پاما'
PAMA GLOBAL|PAN PACIFIC Abacus & Mental Arithmetic Association
است.
تایوان مبدع این روش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه بوده و به همین دلیل مقر اصلی انجمن از سال تاسیس 1999 در تایوان قرار دارد.
ایران سال 2016 به عنوان ناظر و پس از آن در دو دوره در مسابقات بین المللی پاما شرکت کرده است.
مسابقات پاما سال گذشته در آفریقای جنوبی و امسال در مالزی برگزار شد.
توسعه محاسبات ذهنی با چرتکه و بکارگیری آن یکی از روش های علمی است که سبب می شود آموزش دیدگان از عملکرد بهتر ذهنی در فعالیت های عادی زندگی خود استفاده کنند.
تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران اعضای انجمن جهانی پاما هستند.
نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی پاما سال آینده در تایلند برگزار می شود

به اشتراک گذاشتن اخبار: