مونسان: ورود گردشگران به ایران 51 درصد افزایش یافت

تاریخ: 09:47, 04-10-2018.


تهران. 4 اکتبر 2018 میلادی برابر با 12 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
در شش ماهه نخست سال جاری تعداد گردشگران خارجی در ایران به صورت بی سابقه در چند دهه گذشته بیش از 51 درصد افزایش یافته است.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران چهارشنبه شب در آیین بهره برداری سه طرح میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان نطنزبا اعلام این ارقام افزود: شرایط کنونی با توجه به بسته های ارزان سفر به ایران، مناسب برای حضور گردشگران است و می تواند به ارزآوری کمک کند.
به گزارش ایرتاگ به نقل از تارنمای نشریه چمدان، وی با اشاره به بیش از یک هزار و 900 طرح گردشگری در دست اجرا اظهارداشت: حوزه گردشگری توانسته یکی از بهترین امکانات را در زمینه اشتغال و درآمدزایی فراهم کند، از این رو کشوری با تاریخی پربار مانند ایران می تواند در کنار بهره برداری اقتصادی، جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی از حضور گردشگران خارجی بهره جوید.
مونسان با اشاره به آماده سازی 73 طرح هتلینگ در استان اصفهان اعلام کرد: سرمایه گذاران حوزه گردشگری حمایت می شوند و آمادگی برای همکاری از محل منابع صندوق توسعه ملی داریم.
به گفته وی نزدیک به 600 واحد بوم گردی در دور دست ترین نقاط کشور امروز به کمک گردشگری آمده و بنا داریم که این رقم در آینده به نزدیک 2 هزار واحد برسد.
رئیس سازمان میراس فرهتگیایران به رشد 16 درصدی صادرات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بیش از 500 میلیون دلار سال گذشته صادرات چمدانی داشتیم که امید است با کمک استادکاران به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: