ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:11 | آوریل19 تهران

در جنوب ایران با احیاء 550 هزار هکتار از دشت های خوزستان و ایلام 300 هزار شغل ایجاد خواهد شد

تاریخ: 17:28, 26-09-2014.


تهران. جمعه، 26 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 4 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران با تخصیص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای احیاء طرح دشت های خوزستان و ایلام، همزمان با افزایش تولید کشاورزی، 300 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
بنا بر این گزارش با نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا، یدالله شمایلی، مدیرعامل موسسه جهاد نصر در یک گردهمایی در تهران گفت: با احیاء 550 هزار هکتار از دشت های گلگون خوزستان و ایلام، 9.5 تن افزایش تولید و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این استان ها ایجاد خواهد شد.
او افزود: تخصیص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای احیاء طرح دشت های خوزستان و ایلام سبب افزایش 2100 میلیارد تومان از درآمد کشاورزان این استان ها خواهد شد.
وی با تأکید بر تخصیص اعتبارو قول رئیس جمهور و روش های موسسه جهاد نصر گفت که با اختصاص فاینانس داخلی برای اولین بار و همچنین فاینانس خارجی چین منطقه خوزستان بزرگترین قطب کشاورزی کشور خواهد شد.
شمایلی گفت: در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی، کارهای اساسی و زیربنایی درخصوص طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام انجام شد، اما در دوران هشت سال دفاع مقدس دچار وقفه شد
مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه در چند سال اخیر بچه های جنگ در قالب جهاد نصر، مأموریت احیا و توسعه 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام را در دست دارند و با یک مجموعه قوی و پویا در حال انجام کارها و آبادانی هستند، گفت:
یک سوم از آب جاری کشور در دشت های وسیع خوزستان جاری است و سدهای کارون، دز، مارون و زهره و خیرآباد از جمله سدهایی است که در منطقه خوزستان احداث شده است.
شمایلی افزود: طی سالیان گذشته 8 تا 9 هزار هکتار شبکه زهکشی و تسطیع اراضی دو استان خوزستان و ایلام انجام می شد و کار به کندی پیش می رفت اما با تاکیدات مقام رهبری و اختصاص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم این بخش فراهم شد و ظرف سالهای 93 تا 95 کارها با سرعت بیشتری عملیاتی می شود.
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: اجرای این پروژه ملی آرزوی جهادگران و مردم منطقه طی سالیان طولانی بوده و امیدواریم ما نیز مسیر شهداء را طی کرده و در آبادسازی و سرسبزی این مناطق موثر باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: