وزراي خارجه ايران و قزاقستان در تهران ديدار کردند

تاریخ: 21:58, 25-11-2015.

هران. چهارشنبه، 25 نوامبر 2015 میلادی برابر با 4 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیران امور خارجه ایران و قزاقستان درباره راه‌های گسترش مناسبات دو کشور و تحولات منطقه تبادل نظر کردند.  
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف در این رایزنی با اشاره به روابط متین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان اظهار داشت: قزاقستان به عنوان همسایه، همواره در اولویت سیاست خارجی کشورمان بوده است و ما علاقه‌مندیم با قزاقستان از بهترین مناسبات برخوردار باشیم.
وزیر امور خارجه ایران افزود: مبارزه با تروریسم و افراط گری یکی از موضوعات مهم منطقه است که در دستور کار رایزنی های دوجانبه آثار برجسته ای بر امنیت مشترک همگان دارد و خواهان تشریک مساعی همگانی برای چاره اندیشی درباره مخاطرات فراگیر آن هستیم.
ظریف با اشاره به ضرورت افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور گفت: تحریم های ناعادلانه درحق جمهوری اسلامی ایران در مسیر برطرف شدن است ما در پرتو نتایج آن آمادگی داریم در عرصه های مختلف ازجمله راه آهن، انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، فرصت های جدید را شناسایی کنیم و با خلق ظرفیت های نوین و جبران نواقص گذشته، مناسبات فی‌مابین را تعمیق ببخشیم.
وزیر امورخارجه قزاقستان هم در این دیدار با تشکر از برگزاری منظم اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی هستند و زمینه های زیادی برای گسترش همکاری دو کشور وجود دارد.
ارلان ادریسوف افزود: یکی از زمینه های همکاری حوزه دریای خزر است که برای دو کشور اهمیت زیادی دارد و انتقال انرژی بین دوکشور، زمینه ساز تقویت همکاری های گسترده‌تر با ایران خواهد شد.
وی تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم رایزنی های دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: لازم است کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر، یک طرح عملی برای ریشه کن کردن تروریسم تدوین کنند.
وزیر امور خارجه قزاقستان در ادامه گفت: زمینه های مختلفی برای تعمیق مناسبات دوکشور وجود دارد که راه آهن و کشاورزی از مهم‌ترین آنهاست و قزاقستان آمادگی دارد تا تسهیلات کافی در زمینه اعطای روادید برای تجار و جهانگردان ایرانی فراهم کند و بستر توسعه همکاری‌های اقتصادی دوکشور را ارتقا ببخشد.

وزراي خارجه ايران و قزاقستان در تهران ديدار کردند

به اشتراک گذاشتن اخبار: