گلباران آرامگاه خیام در نیشابور

تاریخ: 20:17, 19-05-2015.


تهران. سه شنبه، 19 می 2015 میلادی برابر با 29 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با حضور وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران آرامگاه خیام، شاعر ، ریاضی دان و فیلسوف بزرگ گلباران شد.
بنابراین گزاش، رئیس اجرایی پاسداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری دیروز گفت: در مراسم گلباران آرامگاه خیام شاعر پرآوازه ایرانی افزون بر علی جنتی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و جمعی از خیام شناسان و مردم نیز حضور داشتند و با اهدای شاخه های گل به آرامگاهش مقام او را گرامی داشتند .
مظفری، فرماندار نیشابور گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همچنین امروز پس از مراسم رونمایی تندیس خیام در محوطه افلاک‌ نمای نیشابور از این افلاک نما نیز دیدن کرد .
او گفت: استاد قدم یاری، هنرمند مجسمه ساز نیشابوری تندیس خیام را در ارتفاع سه متر و عرض یک متر از سنگ تراورتن ساخته است و دیگر مجسمه های ساخته شده او از خیام نیشابوری در موزه نیشابور، شهرهای کرمان، تهران و همچنین کشور ارمنستان نصب شده است.
فرماندار نیشابور گفت: همچنین در مراسم بزرگداشت روز ملی خیام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان شهروند افتخاری نیشابور اهدا شد.
به همین مناسبت کارگاه‌ های زنده نقاشی، خوشنویسی و مجسمه‌ سازی امروز در مجموعه خیام برپا شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: