ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:35 | آوریل26 تهران

وزرای كشور ايران و تاجيكستان بر همكاری مرزی و امنيتی تاكيد كردند

تاریخ: 10:43, 20-02-2015.

تهران. جمعه، 20  فوريه  2015 میلادی برابر با 1 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزرای کشور ایران و تاجیکستان بر همکاری‌ در زمینه امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تأکید کردند.
بنابراين گزارش، وزرای کشور ایران و تاجیکستان پس از دیدار و‌ گفتگو در نشست خبری مشترک، بر همکاری‌ براساس تفاهم‌نامه میان دو کشور که در سفر اخیر رئیس جمهور ايران به تاجیکستان به امضا رسید تأکید کردند.
عبدالرضا رحمانی فضلی درباره محور گفتگوهای خود با همتای تاجیکستانی‌اش گفت: با توجه به تجربه ایران و تاجیکستان در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر می‌توان همکاری‌های دو و چهارجانبه‌ای را به همراه افغانستان و پاکستان در این زمینه شکل داد.
وی افزود: موضوع مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و برخورد با قاچاق انسان و تقویت امنیت مرزها نیز از دیگر محورهای گفتگوی امروز ما بود.
رحیم‌زاده وزیر کشور تاجیکستان نیز با اشاره به خسارت‌های ناشی از پدیده افراطی‌گری و تروریسم در منطقه گفت: در تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور بر گسترش همکاری‌ها و مبادله تجربیات کاری در این زمینه تأکید شده است که ما در این زمینه خواستار بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند ایران هستیم.
وی افزود: درخصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تاجیکستان و افغانستان در سال 2014 تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که البته برای تقویت امنیت مرزها باید در آینده همکاری‌های سه‌جانبه با حضور ایران افزایش یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: