ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:15 | آوریل19 تهران

نخستین نیروگاه زباله سوز ایران در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد

تاریخ: 19:04, 09-12-2014.

تهران. سه شنبه 9 دسامبر 2014 میلادی برابر با 18 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افتتاح و راه اندازی نخستین نیروگاه زباله سوز ایران در آینده ای نزدیک در کهریزک خبر داد.
بنابراین گزارش، آقای شاعری در همایش ملی ـ‌ تخصصی محیط زیست در دانشگاه تهران افزود: این نیروگاه با ظرفیت سه مگاوات به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: در شهر تهران روزانه هفت هزار تن زباله تولید می شود که در تلاشیم با استفاده از فناوری های نو آن ها را تفکیک و بازیافت کنیم.
شاعری همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی خدمات محیط زیستی شهر تهران تأکید کرد و گفت: هم اکنون 15 وزارتخانه در شهر در این باره فعالیت می کنند این در حالیست که دنیا به سمت مدیریت یکپارچه می رود چرا که پاسخ های مثبت و دستاوردهای آن را مشاهده کرده است.
وی همچنین گفت: هم اکنون 25 درصد شهر تهران به شبکه فاضلاب شهری متصل است و شهرداری و شرکت آبفا در حال گسترش شبکه های آب و فاضلاب هستند که امیدواریم میزان اتصال به شبکه های آب و فاضلاب تا پایان برنامه مدون شده شهرداری به 90 درصد برسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: