ناو گروه نيروی دريايی ارتش ايران نفتكش ايرانی را از دزدان دریایی نجات داد

تاریخ: 15:41, 26-11-2014.

نهران. چهارشنبه، 26 نوامبر 2014 میلادی برابر با 5 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حمله مجدد دزدان دریایی به نفتکش ایرانی را ناکام گذاشت.
بنابراين گزارش، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دزدان دریایی که در دو روز گذشته قصد تعرض به یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند برای بار دوم باتجدید قوای بیشتر در حوالی تنگه باب المندب به این نفتکش حمله کردند که با حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش ناکام ماندند.
دزدان دریایی در حمله اخیر تعداد قایق های خود را به 14 فروند افزایش داده و به سلاح های نیمه سنگین و پیشرفته تر مجهز شده بودند.
همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو روز پیش از نجات یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی ایران به دست ناوگروه این نیرو در ابتدای کانال ورودی به خلیج عدن از حمله دزدان دریایی خبر داده بود.
ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر است که مأموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در (بندرعباس) آغاز کرده بود.
ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش پس از انجام مأموریت محوله خود برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی ايران پس از عبور از تنگه هرمز، رأس الکوه، دریای عمان، رأس الحد، دریایی عربی، جزیزه مصیره، رأس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، رأس المربط، بندر صلاله، الموکلا، رأس الفرتاک، رأس الکلب و خلیج عدن چهارشنبه گذشته وارد کشور جیبوتی شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: