ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:42 | آوریل19 تهران

رضا نجفی: مایلیم آمادگی خود برای اجازه دسترسی مدیریت شده آژانس، به منطقه مریوان اعلام نماییم

تاریخ: 19:08, 21-11-2014.


تهران. جمعه، 21 نوامبر 2014 میلادی برابر با 30 آبان ماه 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از سایتی ادعایی در مریوان کردستان اجازه دسترسی داده است.
بنا بر این گزارش، با استناد از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز پنجشنبه درباره فعالیت‌ها و برنامه هسته‌ای ایران و نیز همکار‌ی‌ها میان ایران و آژانس در آخرین نشست فصلی شورای حکام در سال 2014 سخنرانی کرد
نجفی گفت: تعداد معدودی از کشورهای عضو اطلاعات نادرست و ساختگی به همراه اسنادی جعلی و پر اشتباه که هیچ ارتباطی به ایران پیدا نمی‌کند را به آژانس ارائه داده‌اند. در خلال نشست‌های فنی برگزار شده با آژانس شواهدی دال بر اثبات این موضوع ارائه کرده‌ایم.
نماینده دائم ایران در آژانس افزود: درجهت اثبات موضوع برای کشورهای عضو همچنین مایلیم آمادگی خود برای اجازه دسترسی مدیریت شده آژانس، استثنائا و به صورتی داوطلبانه، به یکی از سایت‌های مورد ادعا درمنطقه مریوان مجددا اعلام نماییم.
نجفی با بیان اینکه آژانس در گزارش مورخ نوامبر 2011 خود ادعا نمود که "‌اطلاعات بیشتر ارائه شده از سوی همان کشور عضو به آژانس نشان می‌دهد که آزمایشات انفجاری قوی در سطح وسیع توسط ایران در منطقه مریوان صورت گرفته است"‌، تصریح کرد: منطقه مریوان همان گونه که به آژانس نشان داده‌ایم بیش از 2000 کیلومتر مربع وسعت دارد. چنین آزمایشات ادعائی در صورتی که سایت مورد نظر مورد بازدید قرار گیرد به راحتی قابل شناسایی است.
وی بیان کرد: مطمئن هستیم که این گونه ادعاها همچون سایر ادعاهای مطروحه جعلی، بی اساس و ساختگی‌اند. از اینرو "همان به اصطلاح کشور عضو" که اطلاعات گمراه کننده دیگری به آژانس داده، یا باید مختصات سایت ادعائی را به آژانس ارائه دهد تا آژانس قادر باشد ادعایش را راستی آزمائی نماید و یا این که واقعیت مطلب را گفته و اعتراف کند که اطلاعات جعلی به آژانس داده و کشورهای عضو را گمراه ساخته است.
رضا نجفی در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی اظهارات چون همیشه دوگانه آمانو، مدیر کل آژانس، سخنرانی کرد.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: