ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:43 | آوریل24 تهران

ایران ششمین تولید کننده مرغ جهان

تاریخ: 14:03, 14-11-2014.

هران. جمعه، 14 نوامبر 2014 میلادی برابر با 23 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران رتبه ششم جهان در زمینه تولید مرغ و رتبه دوازدهم جهان در تولید تخم مرغ را داراست.
بنابراین گزارش، تهرانی، مدیرکل دفتربهداشت ومبارزه با بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی ایران در همایش مدیریت بیماری های طیور و پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در شهرکرد گفت: هم اکنون سالانه یک میلیون و 800هزار تن مرغ و 90هزار تن تخم مرغ در کشور ایران تولید و روانه بازار مصرف می شود.
آقای تهرانی افزود: رشد سالانه صنعت طیور در دنیا 2.5 درصد و در ایران پنج درصد است.
در حال حاضر 28 هزار واحد پرورش مرغ در ایران فعال است.
وی با بیان اینکه ایران درصدد دستیابی به رتبه نخست تولید مرغ درمنطقه براساس افق 1404 است، افزود: هزینه تولید و قیمت تمام شده مرغ صادراتی ایران با وجود بهره مندی از نیروی کار ارزانتر نسبت به کشورهای همسایه نظیر ترکیه، بالاتر از این کشور است.
مدیرکل دفتربهداشت ومبارزه با بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس بررسی ها عملکرد ایران در زمینه تولید مرغ حدود 64 درصد عملکرد ترکیه است و میزان تلفات مرغ در ترکیه چهاردرصد و این شاخص درایران حدود هشت درصد است.
تهرانی افزود: ترکیه در زمینه صادرات مرغ فعالیت بیشتری نسبت به ایران دربازار های بین المللی دارد و با سرعت و شتاب در حال افزایش سهم صادرات است .
وی گفت: ازآن جا که ایران درصدد کسب رتبه نخست تولید مرغ در خاورمیانه است باید در زمینه افزایش کیفی تولیدات، کاهش هزینه های تولید و مدیریت بیماری طیور در کشور، برنامه ریزی و اقدامات جدی انجام شود.
همایش و کارگاه آموزشی مدیریت بیماری های طیور و پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در شهرکرد برگزار شد.
در این همایش که با شرکت جمعی از مسئولان و مرغداران چهارمحال و بختیاری در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، از 10 مرغدار نمونه و شش مرغدار تولید کننده مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان قدردانی شد.


به اشتراک گذاشتن اخبار: