ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:29 | آوریل20 تهران

در خوزستان ایران بندر تجاری شادگان گشایش یافت

تاریخ: 10:20, 29-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 29 اکتبر 2014 میلادی برابر با 7 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فعالیت بندر تجاری شادگان در ایران از دیروز در مراسمی آغاز شد.
بنابراین گزارش، فرج الهی، فرماندار شادگان در این مراسم گفت: مهرماه امسال با موافقت وزیر کشور مجوز فعالیت بندر تجاری شادگان صادر شد.
آقای فرج الهی افزود: مقررشده است که اسلکه شادگان مطابق ضوابط و مقررات گمرکی و گذرنامه زیر پوشش مدیریت و سرپرستی مرز مجاز دریایی بندرامام خمینی فعالیت کند.
وی گفت: بناها و زیرساخت های بندر شادگان با 400 میلیارد ریال هزینه پارسال ساخته شد.
فرماندار شادگان هدف از راه اندازی این بندر تجاری را تامین معیشت مرزنشینان در طول ساحل و مرزهای خشکی خوزستان در شادگان، رونق کسب و کار دراین منطقه و ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه که دارای 55 کیلیومتر مرز دریایی با عراق است بیان کرد و افزود: کل مساحت این بندر حدود 30 هکتار است.
بند رشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن کالا درسال است که ظرفیت شناورآن پس از لایروبی به 500 تن می رسد.
شهرستان شادگان بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال و بیش از 650 قایق صیادی فعال دارد و دو رودخانه عظیم کارون و جراحی ازکنارآن می گذرند.
این شهرستان 2 خور متصل به دریا به نامهای ابوخضیر و دورق هم دارد که قابل کشتیرانی است .
تالاب بین المللی شادگان هم 537 هزار هکتار وسعت دارد که یک سوم مساحت تالاب های ایران را شامل می شود.


به اشتراک گذاشتن اخبار: