ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:04 | آوریل24 تهران

آغاز استخراج گاز از میدان گازی مشترک ایران و بریتانیا

تاریخ: 17:08, 20-10-2014.

تهران. دوشنبه، 21 اکتبر 2014 میلادی برابر با 29 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی شرکت بریتیش پترولیوم (بی‌پی) روز شنبه (۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر) اعلام کرد تولید گاز در یک میدان مشترک با شرکت ملی نفت ایران از همین هفته آغاز می‌شود.
بنابر این گزارش، استخراج گاز از این میدان از سال ۲۰۱۰ و در پی اعمال تحریم‌های یک‌جانبه اتحادیه اروپا علیه صنایع نفت و گاز ایران متوقف شده بود.
پس از تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی دولت بریتانیا این میدان را تحت یک طرح مدیریتی موقت قرار داد که به موجب آن سهم ایران از درآمدهای حاصل از فروش گاز آن تا زمان لغو تحریم‌ها، در حسابی جداگانه بلوکه می‌شود.
ظرفیت تولید گاز در این تاسیسات نزدیک به شش میلیون متر مکعب در روز اعلام شده و پیش از تحریم ۴ تا ۵ درصد گاز مورد نیاز بریتانیا را تامین می‌کرده است.
دولت بریتانیا با توجه به نقش میدان رام در تامین انرژی مورد نیاز این کشور از زمان تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا تلاش کرد استخراج گاز در این میدان فراساحلی را از شمول تحریم‌ها خارج کند.
تحریم میدان مشترک گازی در دریای شمال در ماه پایانی سال ۲۰۱۲ برداشته شد اما راه‌اندازی دوباره آن نزدیک به دو سال طول کشید.
مشکلات فنی یکی از مهمترین علت‌های به تعویق افتادن بهره‌برداری مجدد از میدان رام عنوان شده است. چنین مشکلاتی پیشتر نیز تولید گاز در این میدان را نزدیک به سه دهه به تعویق انداخته بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: