نخستين کارخانه توليد باتری ليتيومی در ایران گشایش یافت

تاریخ: 19:27, 15-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 15 اکتبر 2014 میلادی برابر با 23 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخستین کارخانه تولید باتری لیتیومی در ایران با حضور سردار سرتیپ دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
بنابراین گزارش،‌ این باطری ها در تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی مانند بی سیم و در صنایع غیرنظامی مانند انواع باتری تلفن های همراه، انواع رایانه، تبلت، موبایل و پاوربانک و خودروهای الکتریکی کاربرد دارد.
سازنده این باطری ها شرکت توسعه منابع انرژی است که نخستین تولیدکننده باتری های لیتیوم یون در ایران و خاورمیانه است.
باطری های پایه لیتیومی با چگالی انرژی سه تا پنج برابر باتری های سرب اسید، یکی از پرکاربردترین باطری های مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی است.
در ماشین آلات و ابزارهای تولید این نوع باتری ها از فناوری های نوین استفاده شده که با تلاش متخصصان وزارت دفاع تولید شده است.
محصولات پایه این صنعت شامل 16 نوع سلول استوانه ای و مسطح بوده که علاوه بر آن قابلیت طراحی و تولید انواع  باتری لیتیومی در آن دیده شده است.
صنعت تحقیقاتی تولیدی باطری های لیتیومی شامل 11 واحد تولیدی و یک آزمایشگاه مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات، بررسی کیفیت و تست باتری ها و مواد اولیه است

به اشتراک گذاشتن اخبار: