ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:25 | آوریل27 تهران

ایران نخستین پمپ تخصصی انتقال نفت خام را ساخت

تاریخ: 17:43, 08-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 8 اکتبر 2014 میلادی برابر با 16 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پژوهشگران اصفهانی به دانش فنی ساخت پمپ تخصصی انتقال نفت خام با استاندارد جهانی آ.پی.آی. 674 دست یافتند.
بنابراین گزارش، دکتر کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز گفت: شرکت دانش بنیان پترو رهان پمپ، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انحصار ساخت این دستگاه را از شرکت های اروپایی و امریکایی خارج کردند.
کشمیری، افزود: پمپ تخصصی انتقال نفت خام در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی جهت سرویس‌های نفت خام، تری اتیلن گلایکول و برخی دیگر از مواد شیمیایی که نیازمند دبی پایین با فشار بالا هستند، کاربرد دارد.
آرش شورشی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان نیز گفت: پمپ تخصصی انتقال نفت خام ساخته شده در این شرکت استاندارد جهانی آ.پی.آی. 674 را دارد که این استاندارد مورد تایید اکثر شرکت های معتبر جهانی و شرکت های ملی نفت ، گاز و پتروشیمی ایران است.
آرش شورشی با اشاره به اینکه این پمپ در مدت 6 ماه و یک میلیارد ریال هزینه ساخته شده است ، افزود: قیمت پمپ تخصصی انتقال نفت خام داخلی یک دوم نمونه های خارجی است و مزایایی از قبیل راندمان بالا، مصرف کمتر انرژی برق و کاهش هزینه و وقت هنگام تعمیرات را دارد.
وی افزود: پمپ تخصصی انتقال نفت خام تولید شده در این شرکت از نوع پمپ های جابه جایی مثبت ( رفت و برگشتی) است که ساخت آن در ایران بدلیل پیچیدگی های بسیار زیاد مکانیکی به ندرت و بصورت مهندسی معکوس صورت می گیرد.
کارشناسان شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران پس از تست پنج ساعته این پکیج الکتروپمپ، عملکردآن را تایید کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: