در ایران نخستین پهپاد مسلح به موشک های پدافند هوایی رونمایی شد

تاریخ: 20:47, 23-09-2014.


تهران. سه شنبه، 23 سپتامبر 2014 میلادی برابر با اول مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت دفاع ایران پس از انجام ساخت و آزمایش موفقیت آمیز پهپاد مسلح و مجهز با موشک های پدافند هوایی، مراسم رونمایی این پهپاد جدید کشوررا برای مردم و خبرنگاران برگزار کرده است.
در این نشست امیرسرتیپ امیر حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: پروژه تجهیز پهپادها، پس از طی مراحل تحقیق و انواع آزمایش‌های میدانی با انهدام موفقیت‌آمیز اهداف مورد نظر، بحول و قوه الهی آماده ورود به یگان رزم نیروهای مسلح شده است.
امیر حاتمی افزود: در راستای تأمین نیاز نیروهای مسلح به همت متخصصان دو سازمان اقتدارآفرین وزارت دفاع، سازمان‌های صنایع هوایی و صنایع هوافضا، پهپادهای مسلح به موشک‌های پدافند هوایی انجام شده است.
جانشین وزیر دفاع با اشاره بر افزایش برد و حوزه عملیاتی پهپادهای نیروهای مسلح، قابلیت تعقیب و گریز، ردگیری و انهدام پهپادهای متجاوز، اظهار کرد: این پهپاد، قادر است انواع هواگردها نظیر هواپیماهای جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد را منهدم نماید.
آمیر حاتمی ضمن اینکه پهپاد جدید ایران را دستاورد ارزشمند خواند، گفت: اینها ناشی از فرهنگ و ارزش‌هایی است که در حماسه دفاع مقدس ظهور و بروز یافت و امروز پشتوانه حرکت ملت رشید ایران در همه عرصه‌ها است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: