وزارت خارجه ایران بیانیه ی تبریک پیروزی برای مردم فلسطین و غزه اعلام کرد

تاریخ: 19:23, 27-08-2014.


تهران. چهارشنبه، 27  اگوست 2014  میلادی برابر با 5 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت امور خارجه ایران ضمن اعلام بیانیه ای، پیروزی مردم فلسطین و غزه بر رژیم اسراییل را تبریک گفت. ایران این پیروزی را ناشی از اراده پولادین مردم غزه و دلاورمردان مقاومت اعلام کرد.
در این بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است:
"جمهوری اسلامی ایران پیروزی مردم مقاوم فلسطین و غزه را به همه ملت های شریف و آزاده به ویژه ملت و رهبران مقاومت فلسطینی تبریک و تحنیت می گوید. بدون شک تحمیل خواسته های برحق مقاومت به سردمداران صهیونیستی در نبرد نابرابرغزه، ثمره رشادت و از خودگذشتگی هزاران شهید و مجروح است که توانستند پرچم مقاومت را به رغم اقدامات غیرانسانی صهیونیست ها برافراشته تر از گذشته در مقابل چشم جهانیان به اهتزاز درآورند".
وزارت خارجه ایران در این بیانیه با تاکید بر پشتیبانی خود از مردم فلسطین و ابرازهمدردی و تسلیت بر خانواده شهدا و طلب دعای شفای عاجل برای زخمیان، اظهار کرده است:
"جمهوری اسلامی بر این باور است که این پیروزی، مقدمه و بشارتی برای آزادسازی نهایی همه سرزمین های اشغالی، از جمله قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیسم خواهد بود".
روز گزشته پس از دو ماه جنگ نابرابر رژیم اسراییل با نوارغزه به پایان رسید.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز، در جلسه علنی روز چهارشنبه، با بیان اینکه امروز روز بزرکی است، گفته است که "امیدواریم به زودی با بازگشایی معابر غزه امکان مداوای مجروحان و بازسازی غزه فراهم شود".

به اشتراک گذاشتن اخبار: