ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:53 | آوریل27 تهران

مسعود بارزانی - ایران اولین کشوری بود که‌ با اقلیم کُردستان همکاری نظامی کرد

تاریخ: 19:24, 26-08-2014.

تهران. سه شنبه، 26  اگوست 2014 میلادی برابر با 4 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مقامات اقلیم کردستان عراق اظهار کرده اند که ایران اولین کشوری بود که‌ در مقابله با داعش با کردستان همکاری نظامی کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز در شهر اربیل در نشست خبری مشترک با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران اولین کشوری بوده که اربیل پس از حمله داعش از آن درخواست تسلیحات و همکاری نظامی کرده است و ایران نیز پاسخ مثبت داده است.  
جواد ظریف، وزیر خارجه‌ ایران ضمن تایید همکاری نظامی ایران به کردستان عراق، بر حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی در عراق تاکید کرد.
در همین حال، دکترظریف وجود نیروهای نظامی ایران در عراق را تکذیب کرد و گفت که ایران در مبارزه با داعش با اربیل و بغداد همکاری نظامی داشته،‌ ولی هیچ نیرویی به‌ داخل خاک عراق اعزام نکرده‌ است.

وی در پاسخ به‌ سوالی در خصوص درخواست کردها برای برگزاری همه‌پرسی در مناطق مورد مناقشه‌ عراق، تاکید کرد که‌ جمهوری اسلامی ایران از هر توافقی میان بغداد و اربیل برای حل مشکلات فی مابین، حمایت می کند.
او اظهار داشت که‌ داعش خطر مشترکی است که‌ شیعیان، کُردها، سنی ها و همه منطقه و حتی آنهایی را که با این گروه‌ همکاری کرده اند، تهدید می کند و‌ ایران در مبارزه‌ با ترور در کنار عراق خواهد بود.
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان نیز در این کنفرانس خبری ضمن ابراز خوشحالی از سفر وزیر خارجه‌ ایران به‌ بغداد و اربیل، از همکاری های ایران با کردهای عراق در مبارزه‌ با داعش قدردانی کرد.
وی تاکید کرد که‌ با حمایت های ایران و کشورهای دوست، نیروهای پیشمرگ پیروزی های چشمگیری در مقابل داعش بدست آورده‌اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: