جواد ظریف در مصاحبه با ان.بی.سی نیوز: سلاح هسته ای مصونیت نمی آورد

تاریخ: 17:28, 13-07-2014.

تهران. یکشنبه، 13 جولای 2014 میلادی برابر با 22  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه ایران ضمن تأکید براین نکته که جمهوری اسلامی علاقه ای به تولید سلاح هسته ای ندارد، اظهار داشت، برخوردار بودن از سلاح هسته ای، سطح نفوذ ایران در منطقه را می کاهد.
جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و رئیس گروه ایران در مذاکرات وین 6، این نکته را اخیرا در مصاحبه با ان. بی. سی نیوز اظهار کرده است.
وی درادامه با بیان این که "ما هیچ سودی در تولید سلاح هسته ای نمی بینیم"، افزود که جمهوری اسلامی ایران هراقدام لازمی را انجام خواهد داد تا جهان را متقاعد سازد که در جستجوی سلاح هسته ای نیست.
ظریف تصریح کرد که این سلاح ها کمکی به هیچ کس نمی کند و این تفکر که برای استقرار صلح و امنیت باید یکدیگر را نابود کرد، تفکری جنون آمیز است.
به گفته ظریف، جنگ افزارهای هسته ای یعنی همان تسلیحاتی که کشورهایی از قبیل پاکستان، آمریکا، روسیه و اسرائیل دارند، این کشورها را در برابر خشونت ایمن نکرده است.
وزیر خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرد: "ایران در مقایسه با همسایگانش بزرگتر، قوی تر، کامیاب تر و توسعه یافته تر است و نیازی نمی بیند سلاح هسته ای داشته باشد".

به اشتراک گذاشتن اخبار: