پدراینترنت جهان به ایران خواهد آمد

تاریخ: 17:20, 11-07-2014.

آلماتی. پنج شنبه، 10 جولای 2014 میلادی برابر با 19 تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. مطلوبه شاه علی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وینتون سرف، پدر اینترنت جهان و فادی شهاده، رئیس آیكان
)ICANN(
برای شرکت در نخستین اجلاس بین‌المللی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات فارسی‌زبانان
Persian ICT Week
به ایران خواهند آمد.
به گفته آ‌زاده داننده، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و رئیس کمیسیون بین‌الملل این سازمان، وینتون سرف و فادی شهاده، این دو چهره مهمّ جهان اینترنت و رایانه برای سفر به تهران در شهریورماه موافقت خود را اعلام کرده‌اند.  
وینتون سرف پژوهشگر آمریکایی با وجود دشواری شنوایی با پژوهشگر توانا روبرت کن در دهه هفتاد میلادی  ایده اینترنت را مطرح کرد. او بیش از 70 سال دارد و در آمریکا دانشگاه ویژه ای برای ناشنوایان و كسانیکه دشواری شنوایی دارند، تأسیس کرده‌است. سگرید، همسر هنر‌شناس او از سه سالگی کلاً ناشنوا بود و فقط چند سال پیش در پی یک عمل جراحی موفق شنوایی پیدا کرده‌است. آنها دو پسر دارند، که در زمینه‌های مختلف وارث استعداد  پدر و  مادرشان می‌باشند. خدمات کم‌نظیر آقای وینتون در زمینه‌های ایجاد اینترنت و برنامه‌ریزی رایانه ای او را به عنوان پدر اینترنت در سرتاسر جهان معروف کرده‌است. وی در حال حاضر مشغول انجام یک طرح خیلی جالب به خاطر ایجاد سیستم اینترنتی بین سیاره‌ها است.
در این اجلاس 50 متخصص و کار‌شناس از کشور‌های مختلف آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا و کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اكو سخنرانی تخصصی خواهند داشت.
به گفته دست‌اندرکاران، هدف از برگزاری این همایش انسجام‌بخشی فعالیت‌های حوزه و تداوم همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه است. این رویداد می‌تواند برای ارتقای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در کشور‌های فارسی‌زبان مؤثر واقع شود.
راه‌اندازی مجمع اینترنتی پارسی زبانان از اهداف اصلی این همایش به شمار می‌رود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: