ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:56 | مارس29 تهران

علی اشرف شبستری: تنها راه بازگشت تاجیکستان به اصل خود، گسترش تبادلات فرهنگی با ايران است

تاریخ: 10:39, 19-11-2014.


تهران. چهارشنبه، 19 نوامبر 2014 میلادی برابر با 28 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری
رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان برفراهم بودن زمینه های متعدد همکاری بین تبریز و تاجیکستان تاكيد و فعال كردن این زمینه ها را به بهترین شکل خواستار شد.
علی اشرف شبستری. که به همراه هیئت تاجیکستانی به تبریز سفر کرد، گفت: وجود مقبره شاعری از خجند در تبریز با وجود فاصله مکانی، روح و قلب کشورها و ملت ها را درنوردیده و این اتفاق در تاریخ کمتر تکرار می شود.
وی با بیان اینکه زمینه برای حضور سرمایه گذاران از تبریز در تاجیکستان فراهم است گفت: ما می توانیم در همه زمینه های ادبی، علمی، دانشگاهی، صنعتی و تجاری فعالیت ها و ارتباطات دو کشور را توسعه دهیم.
شبستری با اشاره به اینکه دانشگاه خجند یکی از دانشگاه هایی است که مدرک آن از طرف وزارت علوم ايران مورد تایید است، افزود: خوشبختانه رئیس دانشگاه تبریز اعلام کرد که این دانشگاه برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان تاجیک کاملا آمادگی دارد.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی کمال خجند در تبریز ابراز امیدواری کرد تا مبادلات نسخ خطی میان دو کشور بیشتر شود و در زمینه مبادله استاد و دانشجو تلاش شود چرا که تنها راه بازگشت تاجیکستان به اصل خود، گسترش این تبادلات فرهنگی است.
رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان گفت: تاجیکستان با ما و ما با تاجیکستان تکمیل می شویم و بحث مذهبی میان این دو مطرح نیست و آنها به اندازه ایرانیان برای اهل بیت (ع) احترام قائل هستند

به اشتراک گذاشتن اخبار: