ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:41 | آوریل25 تهران

یوسف بن علوی: موفقیت در مذاکرات باعث افزایش امنیت و گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی می شود

تاریخ: 17:13, 12-11-2014.

تهران. چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 میلادی برابر با 21 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنا به گفته وزیر امورخارجه عمان، این کشور از هیچ تلاشی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی ایران و 1+5 خودداری نخواهد کرد .
بنابراین گزارش، یوسف بن علوی، وزیر امورخارجه عمان در پایان مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران وکشورهای 1+5 در مسقط گفت: ما نباید فرصت ها را از دست بدهیم و همچنان به تلاش های خود برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ادامه خواهیم داد. وی هدف عمان را از میزبانی این دور از مذاکرات پایان دادن به هر گونه اختلاف نظرمیان طرف های مذاکره کننده دانست و اضافه کرد: عمان همواره به دنبال تامین امنیت و ایجاد ثبات در منطقه بوده است چرا که معتقدیم مناقشات برای منطقه خطرناک است.
وزیرخارجه عمان گفت: موفقیت در مذاکرات باعث افزایش امنیت و گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی می شود و از همه مهمتر سوء تفاهم ها تبدیل به دوستی می شود.
یوسف بن علوی، شرایط موجود را برای رسیدن به توافق کاملا مناسب دانست و افزود: هنوز مشکلات و اختلافاتی وجود دارد و به دنبال راه حل هستیم و مطمئنیم که هدف طرفین رسیدن به توافق و نتیجه نهایی است.
وزیر امورخارجه عمان همچنین در پاسخ به این سوال که مذاکرات عمان نتیجه ملموسی نداشته تصریح کرد: بروز احساسات در هر مذاکره ای طبیعی است، ممکن است یک طرف لبخند بزند وطرف مقابل عصبانی شود اما مهم هدف مذاکره است که همه به دنبال این هدف هستند.
وی با بیان اینکه نکات مثبتی در روند مذاکرات وجود دارد گفت: عمان در طول پنج سال گذشته تلاش های مستقیمی کرده است تا ارتباط بین مقامات ایرانی و آمریکایی در جهت حل این مساله بوجود آید.
یوسف بن علوی، همچنین تصریح کرد: این گفتگوها برای تصمیم گیری نبود بلکه ادامه مذاکرات قبلی بود و امیدواریم نتایج و حاصل این گفتگوها بیست و چهارم نوامبر در وین مثبت باشد.
وی در پایان و با تاکید بر اهمیت منافع مشترک طرفین گفت: معتقدیم منافع مشترک برای طرفین مهم است و از همین رو تلاش ها برای رسیدن به این منافع ادامه خواهد داشت

به اشتراک گذاشتن اخبار: