ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:41 | آوریل20 تهران

وزرای خارجه ایران و نروژ در تهران دیدار و گفتگو داشتند

تاریخ: 12:38, 03-11-2014.

تهران. دوشنبه، 3 نوامبر 2014 میلادی برابر با 12 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه ایران در دیداربا همتای نروژی خود، دیروز در تهران اظهار داشت که ایران، در صورتی که حقوق هسته یی آن به رسمیت شناخته شود، آماده توافق است.    
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دردیدار با بورگه برنده، وزیر امور خارجه نروژ که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در خصوص مذاکرات هسته ای با گروه1+5 تاکید کرد: درصورتی که حقوق هسته یی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود، ایران آماده توافق است.
وی همزمان افزود که زمینه برای گسترش مناسبات دوجانبه بیش ازپیش فراهم شده است.
بورگه برنده، وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به مذاکرات جاری هسته ای بین گروه 1+5 وایران با ابراز امیدواری به این که این مذاکرات به توافق جامع و نهائی منجر شود، گفت: این توافق شرایط جدیدی را در مناسبات بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.
وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به رایزنیهای خود با مسئولین جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به تهران، بر اهمیت روابط و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه سائل منطقه ای تاکید کرد

جواد ظریف در خصوص تحولات منطقه بر ضرورت همفکری و تعامل کشورهای منطقه برای غلبه بر بحرانهای موجود بویژه در عراق و سوریه تاکید کرد
بورگه برنده نیز در این زمینه گفت: با توجه به شرایط عراق و سوریه، همکاریهای منطقه ای برای غلبه بر مشکلات اجتناب ناپذیر است.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ، موضوع مشکلات تحصیلی و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ را یادآور شد و گفت: همانگونه که در ملاقات قبلی در نیویورک مطرح کردم وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ برای ما مهم است و علاوه بر این افکارعمومی در جمهوری اسلامی ایران نیز این موضوع را با حساسیت دنبال می کند.

در پاسخ پرسش ظریف در مورد روشن شدن وضعیت برخی از دانشجویان ایرانی که از تحصیل باز مانده اند، همتای نروژی وی چنین گفت: دو سوم درخواستهای دانشجویان برای تحصیل در نروژ مورد قبول واقع شده است.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: