ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:41 | مه18 تهران

"سلام، من کودکم" شعار امسال روز جهانی کودک در ایران

تاریخ: 15:42, 06-10-2014.

تهران. دوشنبه، 6 اکتبر 2014 میلادی برابر با 14 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مراسم گرامیداشت روز جهانی کودک امسال با مشارکت 16 سازمان و وزارتخانه با شعار سلام، من کودکم برگزار می شود.
بنابراین گزارش، محمد دیمه ور معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری روز جهانی کودک گفت: مهمترین هدف برگزاری این مراسم، جلب توجه همگانی به کودک و حقوق اوست.
وی با تأکید بر نقش وزارت آموزش و پرورش در مسیر رشد کودکان افزود: از بدو تولد تا 18 سالگی دوران کودکی محسوب می شود که از 6 سالگی وزارت آموزش و پرورش در کنار خانواده و دیگر سازمان های مرتبط متولی تعلیم و تربیت کودکان و عهده دار این مسئولیت بزرگ است.
دیمه ور با بیان این که کودک تا 8 سالگی به توجه جدی تری نیاز دارد افزود: همکاری بین بخشی دائمی بین وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی کشور و آموزش و پرورش برای پرورش نسل بهتر فردای جامعه وجود دارد.
وی همچنین درباره برنامه های درسی و فعالیت های مکمل آموزشی مدارس گفت: جهت گیری این فعالیت ها پرورش خلاقیت دانش آموزان و کشف استعداد آنان است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره کمبود فضای آموزشی نیز گفت: در شهری همچون تهران به علت همین کاستی تراکم کلاس ها بالا رفته ضمن اینکه کمبود نیروی متخصص ابتدایی با تغییر نظام آموزشی احـــــساس می شود که بر کیفیت یادگیری تاثیر مستقیم دارد.
دیمه ور افزود: یکی از سیاست های وزیر آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش است چرا که در سال 77 -78 با 18 میلیون دانش آموز یک میلیون فرهنگی داشتیم و هم اکنون نیز با 12 میلیون دانش آموز همین تعداد فرهنگی داریم که ساماندهی نیروی انسانی برای این توازن لازمست هر چند شاید به برخی نیز لطماتی وارد شود.
معاون وزیر آموزش و پروش خاطر نشان کرد: در مناطق پر تراکم دست نیاز ما برای احداث فضای اموزشی به سمت خیران است، هر چند در مناطق محروم نیز با مشکل بافت فرسوده مدارس روبرو هستیم.
تعلیم و تربیت با کیفیت برای همه کودکان، بازی و خانواده برای همه کودکان، صلح و امنیت برای همه کودکان، میراث فرهنگی و حفظ طبیعت برای همه کودکان، شادی و معنویت برای همه کودکان، حقوق و رسانه برای همه کودکان و ایمنی و سلامت برای همه کودکان اسامی هفته ملی کودک است که برنامه های آن از 14 مهر تا 20 مــــــهر برگزار می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: