ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:41 | آوریل20 تهران

بیش از 5 هزار متکدی از سطح شهر تهران جمع آوری شدند

تاریخ: 05:19, 28-10-2016.

تهران. جمعه، 28 اکتبر 2016  میلادی برابر با 7 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری 5 هزار و 200 نفر از متکدیان در سطح شهر تهران خبر داد .
بنا بر این گزارش، رضا قدیمی در گفت و گو با تلویزیون دولتی ایران، افزود: بر اساس بند 5 قانون 55 شهرداری ها، کارکنان این بخش مکلف به جمع آوری متکدیان هستند بر این اساس از مرداد امسال طرح مشترکی با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای جمع آوری متکدیان در سطح پایتخت آغاز شده است و تاکنون بیش از 5 هزار نفر از آنان به مراکز نگهداری منتقل شده اند.
وی با بیان اینکه اثربخشی تلاش های همکارانمان برای جمع آوری متکدیان فقط 30 درصد است گفت: تا زمانی که یک فرد بداند با حضور در یک چهارراه و میدان شهر قادر است روزانه بین 400 هزار تا 2 میلیون تومان درآمد داشته باشد و مردم هم به او کمک می کنند با هیچ قوه قهریه ای نمی توان با این معضل اجتماعی برخوردکرد.
قدیمی گفت: علت اینکه با جمع آوری بیش از 5 هزار نفر از متکدیان همچنان شاهد حضور این افراد در سطح شهر هستیم این است که ما طبق قانون حداکثر تا یکماه مجاز به نگهداری این افراد که غالباً معتاد و بیمارند هستیم .
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: مردم بجای کمک به متکدیان بهتر است به بنیادهای خیریه و افرادی که واقعاً نیازمند هستند کمک کنند و به طور قطع ثواب این کار بسیار بیشتر است.
وی با بیان اینکه طبق قانون مجاز به جمع آوری افراد بالای 15 سال هستیم گفت: متاسفانه باندهای تکدی گری با اگاهی به این موضوع و با اجاره کودکان و انتقال آنان به میدان ها و معابر شهر سودهای سرشاری را کسب می کنند این در حالیست که این کودکان در شرایط بسیار رقت باری نگهداری و زندگی می کنند.
قدیمی افزود: تا زمانی که مردم به این متکدیان که در چتر حمایتی باندهای تکدی گری قرار دارند کمک کنند، کودکان بیشتری مورد استثمار قرار می گیرند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: