ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:44 | مارس29 تهران

افتتاح نمایشگاه صنعتی ایران، روسیه و ارمنستان در ایروان

تاریخ: 06:06, 28-10-2016.

تهران. جمعه، 28 اکتبر 2016  میلادی برابر با 7 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هر سال این نمایشگاه به ابتکار وزارت توسعه اقتصادی روسیه و با حضور شرکت های روسی و ارمنی برگزار می شود و برای نخستین بار امسال شرکت های ایرانی در آن حضور دارند.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، نمایشگاه صنعتی ایران، روسیه و ارمنستان با هدف توسعه همکاری های اقتصادی این سه کشور در ایروان افتتاح شد. ده ها شرکت ایرانی، روسی و ارمنی در زیر یک سقف جمع شده اند تا ضمن معرفی محصولات شان، همکاری های جدیدی را با یکدیگر آغاز کنند.
ارمنستان هم عضو اتحادیه اوراسیا است و هم همسایه ایران؛ به تعبیری دیگر این کشور می‌تواند به عنوان دروازه ورود کالاهای ایرانی به روسیه،‌ نقش‌آفرینی کند، زیرا ورود کالا از ارمنستان به بازار 300 میلیونی روسیه، مستلزم پرداخت تعرفه گمرکی نیست، البته در صورتی که کالاهای ایرانی در ارمنستان بسته‌بندی شوند.
هر سال این نمایشگاه به ابتکار وزارت توسعه اقتصادی روسیه و با حضور شرکت های روسی و ارمنی برگزار می شود و امسال برای نخستین بار است که شرکت های ایرانی نیز در آن حضور دارند. از این رو یک شرکت روسی که کارش معرفی شرکت های ایرانی است در این نمایشگاه حاضر شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: