ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:09 | مه19 تهران

رئیس مجلس سنای فرانسه بر توسعه روابط با ایران تاکید کرد

تاریخ: 06:21, 27-10-2016.

تهران. پنج شنبه، 27 اکتبر 2016  میلادی برابر با 6 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس مجلس سنای فرانسه: در پی توافق هسته ای و رفع تحریم ها و توسعه روابط دوجانبه، باید بتوانیم از موسسات اقتصادی دو طرف حمایت کنیم.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفتگو کردند.
در دیدار علاءالدین بروجردی با  ژرار لارشه، رئیس مجلس سنای فرانسه که عصر روز سه شنبه در پاریس برگزار شد، روابط دو جانبه  و همچنین برخی موضوعات منطقه از جمله بحران سوریه، تحولات عراق، وضعیت یمن، انتخاب رئیس جمهور لبنان، مبارزه علیه تروریسم و داعش مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
آقای لارشه ضمن ابلاغ سلام های گرم خود به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از گفتگوهای راهبردی بین روسا و اعضای کمیسیون های امورخارجه مجالس دو کشور استقبال و بر اهمیت ادامه این روند تاکید کرد.
لارشه گفت: در پی توافق هسته ای و رفع تحریم ها و توسعه روابط دوجانبه، باید بتوانیم از موسسات اقتصادی دو طرف حمایت کنیم و با رفع مشکلات بانکی همکاری آنان را هموار سازیم.
بروجردی نیز در این جلسه با اشاره به تحولات روابط دو جانبه طی یک سال اخیر، بخصوص سفر رئیس جمهور به فرانسه و اسناد همکاری امضاء شده بین دو کشور، این تحول را بستر ساز گام های بلند بعدی خواند و بر اجرایی شدن توافقات مذکور تاکید نمود.
در ارتباط با تحولات لبنان، طرفین از روند رو به پیشرفت انتخاب رئیس جمهور این کشور ابراز خرسندی کردند.
همچنین درخصوص بحران سوریه  طرفین بر رعایت اصل لزوم دستیابی راه حل سیاسی در این کشور  و حق مردم سوریه در انتخاب سرنوشت خود تاکید کردند.
مبارزه جدی با تروریسم و داعش،  مبحث دیگری بود که مورد گفتگوی دو مقام ایرانی و و فرانسوی قرار گرفت.
بروجردی همچنین با اشاره به دیدگاه های حقوق بشری فرانسه، خواستار نقش سازنده و اقدام جدی این کشور در برابر کشتار زنان و کودکان یمنی در بمباران های مراکز غیر نظامی شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: