ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:50 | مارس29 تهران

ایران متخصصان راه آهن افغانستان را آموزش می دهد

تاریخ: 08:29, 27-10-2016.

تهران. پنج شنبه، 27 اکتبر 2016  میلادی برابر با 6 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، متخصصان راه آهن افغانستان با توجه به ساخت راه آهن خواف - هرات که کشور ایران را برای نخستین بار از طریق خطوط ریلی به کشور افغانستان متصل می کند، در دانشگاه علم و صنعت آموزش می بینند.
بنا بر این گزارش، به نقل از ایران اکونومیست؛ جلسه ای با حضور هیات رئیسه دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، نماینده مدیریت روابط بین الملل دانشگاه، نماینده واحد روابط بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نماینده سفارت ایران در افغانستان و دو تن از مقامات راه آهن افغانستان برگزار شد.
با توجه به ساخت راه آهن خواف - هرات که کشور ایران را برای نخستین بار از طریق خطوط ریلی به کشور افغانستان متصل می کند و نوپا بودن صنعت راه آهن در این کشور، نیاز شدیدی به آموزش نیروهای متخصص در افغانستان وجود دارد.
دو سال قبل، 20 کارشناس از کشور افغانستان در دوره آموزشی یک ماهه راه آهن ایران در شهر یزد شرکت کرده اند و کیفیت این دوره و اشتراک زبان فارسی بین دو طرف باعث شد که دو نفر از مقامات راه آهن آن کشور نیز امسال در دوره کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه علم و صنعت ثبت نام کنند.
برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، دوره های مجازی، امکان تحصیل به صورت حضوری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و امکان بهره گیری از بورس‌های تحصیلی در رشته مهندسی راه آهن؛ ازجمله مهم ترین موارد مطرح شده در مذاکرات طرف افغان با هیات رییسه دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم وصنعت ایران بود.
همچنین راهکارهای همکاری چهارجانبه بین راه آهن ایران، راه آهن افغانستان، دانشگاه پلی تکنیک کابل و دانشگاه علم و صنعت ایران بررسی و مقرر شد دو طرف به صورت مشترک پیش نویس تفاهم نامه ای را در این خصوص تهیه کرده و متعاقب آن اقدامات اجرایی لازم انجام شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: