ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:37 | مه19 تهران

برگزاری نشست کمیته راهبردی همکاری های کشاورزی ایران و ترکیه

تاریخ: 10:21, 26-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 26 اکتبر 2016  میلادی برابر با 5 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر جهاد کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ایران دروازه آسیا برای آنکارا و ترکیه نیز دروازه اروپا برای تهران است؛ بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف کشاورزی تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، ششمین نشست کمیته راهبردی همکاری های کشاورزی ایران و ترکیه، صبح روز گذشته در آنکارا آغاز به کار کرد .
ششمین نشست کمیته راهبردی همکاری های کشاورزی ایران و ترکیه با حضور مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران، فاروق چلیک وزیر کشاورزی ترکیه و جمعی از دست اندرکاران بخش خصوصی ذیربط دو کشور از صبح روز سه شنبه در محل اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه در آنکارا آغاز بکار کرد.
وزیر جهاد کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ایران دروازه آسیا برای آنکارا و ترکیه نیز دروازه اروپا برای تهران است؛ بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف کشاورزی تاکید کرد.
حجتی گفت: با توجه به قدمت تاریخی روابط دو کشور، می توان در عرصه کشاورزی مکمل یکدیگر در بازارهای جهانی باشیم. از این جهت همکاری در خصوص تولید بذرهای اصلاح شده، آموزش کادر فنی، تحقیقات، مکانیزاسیون کشاورزی، انتقال تجارب در عرصه آبیاری نوین، شیلات و آبزیان، تولید و مبادله واکسن و داروهای دامی، سرمایه گذاری در عرصه بسته بندی مواد غذایی در دستور کار دو کشور قرار دارد.
فاروق چلیک وزیر کشاورزی ترکیه با بیان اینکه حجم تجاری دو کشور در سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است، گفت: قابلیت های دو کشور در عرصه کشاورزی و دامپروری می تواند سهم چشمگیری هم در ارتقای حجم مبادلات فی مابین و هم مکمل یکدیگر برای حضور قویتر در بازارهای کشورهای ثالث را به خود اختصاص دهد.
چلیک با اشاره به جایگاه سیاسی دو کشور در منطقه گفت: ایران و ترکیه در حوزه کشاورزی نیز از عناصر اصلی منطقه به شمار می روند و همکاری نزدیک تهران – آنکارا در زمینه کشاورزی می تواند در منطقه نیز راهگشا باشد.
در حاشیه این نشست همایش همکاری های ایران و ترکیه در عرصه کشاورزی نیز دایر شده که امروز به کار خود پایان خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: