گسترش همکاری های شیلاتی ایران و نروژ

تاریخ: 02:48, 30-09-2016.

تهران. جمعه، 30 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 9 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: ایران و نروژ دوازده قرارداد همکاری شیلاتی و سرمایه گذاری مشترک در حوزه تولید و صادرات امضا می کنند.
بنا بر این گزارش، حسین صالحی در حاشیه همایش شیلاتی ایران و نروژ در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این همایش 62 شرکت نروژی و 30 نفر از بخش دولتی نروژ در کنار 200 نفر از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی ایران راه های گسترش همکاری را بررسی کردند و بعد از ظهر امروز ( پنجشنبه ) بخش های خصوصی دو کشور به طور رو در رو تبادل نظر کردند .
وی افزود: رویکرد عمده ما توسعه همکاری و سرمایه گذاری در زنجیره شیلاتی و پرورش آبزیان است که شامل همکاری های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی هم خواهد شد.
صالحی گفت: همچنین در زمینه توسعه صادرات محصولات شیلاتی ایران همکاری خواهیم کرد .
وی افزود: قرار است روز شنبه 12 قرارداد همکاری دو کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی و همتای نروژی در نمایشگاه بین المللی شیلات ایران امضا شود .
رئیس سازمان شیلات همچنین از همکاری با فرانسوی ها و چینی ها خبر داد و گفت: بخشی از این همکاری ها در بندرعباس و سیستان و بلوچستان و مناطق آزاد آغاز شده است .
وی افزود: همکاری ها در بخش پرورش آبزی به ویژه ماهی در قفس گسترش خواهد یافت و امسال20 هزار تن ماهی در قفس تولید خواهد شد که پارسال 3600 تن بود، سال آینده به 50  هزار تن خواهد رسید و در برنامه ششم به تولید سالانه 200  هزار تن بالغ خواهد شد.
صالحی درباره صادرات هم گفت: در سال 93 حدود 300 میلیون دلار محصولات شیلاتی صادر می کردیم که پارسال به 350 میلیون دلار رسید و امسال نیز به 380  میلیون دلار بالغ می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: